Domfan Case Study

 

Domfan.pl dzięki działaniom marketing automation zwiększa ilość dokonywanych transakcji o 140% poprzez uruchomienie modułu cotygodniowej wysyłki dynamicznego newslettera 1-do-1. Współczynnik konwersji wzrasta o 33% po wdrożeniu lejka w procesie domykania sprzedaży.

 
Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Domfan

Sklep Domfan.pl zajmuje się bezpośrednim importem towarów z Unii Europejskiej oraz sprzedażą artykułów dla domu z katalogów sprzedaży wysyłkowej. Firma funkcjonuje na terenie całego kraju, a w jej ofercie znajdują się m.in. meble, dekoracje, akcesoria oraz urządzenia elektroniczne. Sklep dysponuje również własną pracownią projektową.

 

Wyzwania:

 

Domfan.pl dzięki marketing automation chciał usprawnić proces tworzenia i koordynowania kampanii mailingowych. Konieczność ręcznego tworzenia oraz zlecania wysyłek miał zastąpić moduł wysyłki cyklicznej, automatycznie dopasowujący treści do profilu behawioralnego klienta. Kolejnym celem było efektywne domknięcie procesu sprzedaży przy jak największej aktywizacji użytkowników wykazujących wstępne zainteresowanie ofertą sklepu.

Wyznaczono następujące cele:

Wdrożone rozwiązania marketing automation

 

Domfan.pl wdrożył system SALESmanago Marketing Automation w celu usprawnienia procesu domykania sprzedaży oraz zbudowania programu lojalnościowego połączonego z procesem aktywizacji klientów nieaktywnych na stronie. Szereg działań wspierany jest dodatkowo poprzez cotygodniowe wysyłki dynamicznych emaili 1-do-1 prezentujących najpopularniejsze produkty z oglądanej przez użytkownika kategorii.

Wykorzystano następujące rozwiązania SALESmanago Marketing Automation:

  • Dynamiczne wiadomości email po wizycie kontaktu na stronie www – wysyłka wiadomości 24 godziny po wizycie użytkownika na stronie sklepu z prezentacją produktów z ostatnio oglądanej kategorii.
  • Cykliczna wysyłka wiadomości z inteligentnymi rekomendacjami – dynamiczna prezentacjia najpopularniejszych produktów z wybranych kategorii odwiedzanych przez klienta.
  • Formularz typu pop-up dla anonimowych użytkowników – wyświetlenie pop-upu anonimowym użytkownikom przy ich drugiej wizycie na stronie w celu konwersji na potencjalnych klientów.
  • Lejek sprzedażowy – prowadzenie najbardziej zainteresowanych kontaktów w górę lejka, aż do momentu dokonania transakcji.
  • Reguła typu win-back – aktywizacja użytkowników przez dostarczenie kuponu na darmową dostawę w momencie odnotowania braku odwiedzin przez okres 1 miesiąca.
  • Dopasowanie rodzaju rabatu do stopnia zaangażowania klienta

Efekty wdrożenia marketing automation

 

Domfan.pl skutecznie monitoruje zaangażowanie indywidualnego klienta od momentu jego pozyskania, przez sprzedaż, aż do momentu wyjścia, dzięki czemu znacząco zwiększa się ilość dokonywanych w sklepie transakcji. Uruchomienie modułu cotygodniowej wysyłki dynamicznych wiadomości pozwoliło na odciążenie pracowników od ich ręcznego zlecania. Dostarczenie indywidualnej treści każdemu klientowi stało się możliwe przy zachowaniu masowego charakteru wysyłek i przyczyniło się do zwiększenia konwersji w sklepie.

  • Wzrost ilości dokonywanych transakcji o 140%.
  • Wzrost ilości pozyskanych leadów o 40%, dzięki wdrożeniu pop-upu dla anonimowych użytkowników.
  • Wzrost współczynnika retencji o 81% dzięki wdrożeniu obsługi posprzedażowej.
  • Wzrost współczynnika konwersji o 33% dzięki efektywnemu domykaniu sprzedaży i wdrożeniu programu win-back dla kontaktów nieaktywnych.

Możliwości rozwoju działań marketing automation

 
  • Integracja z Facebookiem (Custom Audiences) – skierowanie reklam na Facebooku do osób, które porzuciły koszyk zakupowy i nie posiadają kuponu rabatowego w celu zachęcenia ich do dokończenia transakcji.
  • Banery dynamiczne – dopasowanie treści w newsletterze lub na stronie do zainteresowań konkretnego użytkownika. Wyświetlanie banerów na podstawie przypisanych tagów lub etapu kampanii, na którym znajduje się kontakt.

„Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu, ponieważ uznaliśmy, iż w mailingu drzemią duże możliwości, których do tej pory nie wykorzystywaliśmy. Po przeprowadzeniu przy pomocy pracowników SALESmanago analizy możliwości systemu zrozumieliśmy, że integracja pozwoli bez angażowania sztabu ludzi prowadzić sprawny i skuteczny mailing. Przewidywania potwierdziły się. Choć stwierdzić należy, że bez pomocy wdrożeniowej pracowników SALESmanago ciężko na początku poruszać się po systemie, ponieważ jest to bardzo rozbudowane narzędzie.” Janusz Ratajski, Manager Prowadzący