Aplikacje SaaS

 

Aplikacje w chmurze mogą wykorzystywać platformę SALESmanago Marketing Automation w sposób niedostępny dla innych branż – umożliwiają bowiem monitorowanie zachowania konkretnego użytkownika w samej aplikacji, co pozwala na automatyczną edukację w zakresie niewykorzystywanych funkcji, braku logowania czy problemów z obsługą. SALESmanago Marketing Automation edukuje też klientów na testowych wersjach trial, dostarczając im informacji skłaniających do wybrania płatnych pakietów. Jednocześnie wciąż wykorzystywany jest pełny wachlarz możliwości przeznaczonych dla eCommerce i B2B.

Jak producenci i dystrybutorzy aplikacji w chmurze automatyzują marketing

Monitorowanie użytkowników aplikacji:

  • Analiza częstotliwości i skuteczności wykorzystywania oferowanej aplikacji przez zarejestrowanych użytkowników.
  • Automatyczne maile przypominające o zaletach aplikacji w przypadku stwierdzenia niskiego wykorzystania jej przez użytkownika.
  • Możliwość monitoringu użytkowników na podstawie punktów.
  • SMS-y i bandery RTB z przypomnieniem przy braku logowania i braku reakcji na wysyłane wiadomości email.

Lead Nurturing dla klientów na wersji Trial:

  • Wiadomości edukujące klienta w kwestii funkcjonalności z których jeszcze nie skorzystał.
  • Odrębne kampanie informacyjne uzależnione od segmentu, w którym znajduje się klient.
  • Dynamiczne komunikaty wewnątrz aplikacji.
  • System rekomendacji – Nextgen.

Lead Generation:

  • Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
  • Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
  • Sidebary/popupy z zapisem do newsletter’a.
  • Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custom audiences – targetowanie reklam na Facebook.
  • Banery dynamiczne wyświetlane na podstawie zachowania kontaktu monitorowanego.
  • Reklamy RTB dla leadów bez konta testowego.
  • Cykle edukacyjne konwertujące Leada demo w Leada korzystającego z pełnej wersji aplikacji.
  • Integracja z LiveChat, Ankietka.pl

Automatyczne kampanie mailingowe:

  • Wiadomości Lead Nurturing przygotowujące do zakupu.
  • Dynamiczne newslettery – wykorzystania kanałów RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości z newsami na temat aplikacji oraz nowych funkcji czy porad/ciekawostek branżowych.
  • Cykl wiadomości Welcome Message po zapisie do newslettera.
  • Wiadomości cykliczne z zaproszeniem na webcasty.
  • Segmentowane newslettery wysyłane automatycznie po stwierdzeniu zainteresowania zakupem licencji na aplikację.