Specyfika penetrowania rynku przez firmy produkcyjne wymaga często skorzystania z pomocy pośredników z rozbudowanymi sieciami dystrybucji. Marketing Automation pomaga w rozpoznaniu wizyt firmowych, przechwyceniu adresów email do kontaktów z firm pośredniczących w sprzedaży i wsparciu własnego działu sprzedaży w prowadzeniu rozmów i negocjacji handlowych. Dla firm mających własne sieci dystrybucyjne sprawdzają się klasyczne narzędzia wykorzystywane w firmach B2C/Retail, a często również dynamiczne treści popularne głównie w eCommerce.
Firmy produkcyjne korzystające z systemu SALESmanago Marketing Automation należą do krajowej i światowej czołówki w swoich branżach. Konecranes wspomaga sprzedaż i obsługę posprzedażową urządzeń dźwigowych, podczas gdy Robobat korzysta z integracji z zewnętrznym CRM do wspierania sprzedaży specjalistycznego oprogramowania.
Lista branż które korzystają z SALESmanago Marketing Automation jest bardzo długa, z systemu korzystają producenci specjalistycznego sprzętu okulistycznego (MDT, Optotech), systemów kontroli (Archman), przekazywania i przetwarzania danych (Queris), systemów i aplikacji wspomagania biznesu (Sage, Enova, Insoft Consulting, Streamsoft, DC), producenci mebli (Balma, VOX), okien (Dakea), paneli kompozytowych (WPC Kompozyt), opakowań (Arexim), specjalistycznych maszyn do cięcia wodą (Jet System), aparatury pomiarowej (Mera) czy urządzeń do etykietowania (Unilogo). A to tylko początek listy. Personalizowany marketing sprawdza się w każdej branży.
Jak firmy produkcyjne wykorzystują Marketing Automation
Wspieranie call-center:
-
Moduł call-center przekazujący telemarketerowi informacje o kontakcie w czasie rzeczywistym.
-
Alerty mailowe do pracowników działu obsługi, alerty z danymi pozyskanymi z formularza kontaktowego.
-
Raporty z zachowania kontaktów.
-
Podpowiadanie telemarketingowi sugerowanych sposobów rozmowy z klientami instytucjonalnymi.
-
Konta email w trybie proxy – monitorowanie kontaktów wychodzących z własnej skrzynki pocztowej.
Integracja z systemami transakcyjnymi i CRM:
-
Synchronizacja danych transakcyjnych i behawioralnych między SALESmanago, a wykorzystywanym systemem do zarządzania relacjami z klientami.
-
Równoległe wypisywanie kontaktów opt-out z dwóch baz klientów.
-
Automatyczne dodawanie do SALESmanago kontaktów wprowadzonych przez obsługę CRM-u.
-
Przekazywanie do CRM danych o zainteresowaniu kontaktu ofertą na stronie www.
-
Segmentacja kontaktów w SALESmanago przy wykorzystaniu informacji z CRM-u.
Lead Nurturing
-
Programy edukujące klientów niegotowych do zakupu.
-
Automatyczna wysyłka oferty i alertu do handlowca po przekroczeniu zadanego progu punktowego.
-
Zautomatyzowanie kampanii sprzedażowych dla klientów wykazujących wstępne zainteresowanie zakupem konkretnych rozwiązań.
-
Dynamiczna, personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści).
Lead Generation
-
Progresywne pop-upy wyświetlane tylko anonimowym użytkownikom.
-
Banery dynamiczne – wyświetlane adekwatnie do zachowania kontaktu monitorowanego.
-
Dynamiczne pop-upy dla zidentyfikowanych kontaktów.
-
Sidebary z zapisem na newsletter.
-
Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook, custome audience – targetowanie reklamy na portalu Facebbok na podstawie danych zebranych w SALESmanago.
-
Reklamy RTB dla leadów porzucających formularz.