Pixers Case Study

PIXERS, klient SALESmanago Marketing Automation, jest twórcą idei personalizacji wnętrz, oferującym największą na świecie bazę wzorów, którymi możesz odmienić niemal każdą powierzchnię płaską w swoim domu. Od jednego materiału, który można naklejać na ściany, meble, sufity i lustra, przez fototapety, do obrazów, naklejek ściennych i plakatów. Ich projekty pozwolą Ci przeobrazić dom w miejsce, które powie o Tobie więcej niż wszystkie słowa. W tym poście chcemy podzielić się z Wami czym właściwie jest PIXERS, jakie korzyści czerpią z naszego systemu oraz jak opracowali szybszą i sprawniejszą niż dotychczas integrację z SALESmanago Marketing Automation.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Pixers

Miliony zdjęć oraz możliwość wgrania własnych wzorów, sklep internetowy dostępny w 11 językach, globalny zasięg dostaw oraz ekologiczne materiały – to wszystko jest tylko namiastką pełnej oferty PIXERS. Co ułatwia im efektywną współpracę z klientem? Marka stosuje cztery kluczowe scenariusze marketing automation, dzięki którym jest w stanie efektywniej zmotywować klienta do zakupu. W dużej mierze są one oparte na zdarzeniach zewnętrznych, tagowaniu i odpowiednich regułach automatyzacji.

Powitanie przy użyciu marketing automation

Scenariusz obejmuje cykl 4 wiadomości wysyłanych do osób, które zapisały się na newsletter. Następnie, dzięki odpowiedniemu otagowaniu kontaktu, przykładowo “Signup_popup”, uruchamiana jest reguła automatyzacji odpowiadająca za wysyłkę kolejnych maili. Zgromadzone dane ze zdarzeń zewnętrznych, takich jak wizyty na stronie internetowej, umożliwiają PIXERS wysłanie dynamicznych treści w wiadomościach, na przykład produktów, które użytkownik przeglądał na stronie www oraz rekomendacji dopasowanych do jego zainteresowań i preferencji.

Przykładowy email od Pixers

Joanna Stacherczak, Email Marketing Manager marki PIXERS, potwierdza zarówno wysokie wskaźniki OR i CTR w powyższych wiadomościach, jak również bardzo dobre wyniki z zamówień wychodzących z maili.

Porzucony koszyk poprzez marketing automation

Strategia obejmuje 2 maile do osób, które dodają przedmioty do koszyka na stronie www, ale nie finalizują transakcji. W takim przypadku zostaje utworzone zdarzenie zewnętrzne CART, dzięki któremu PIXERS jest w stanie “namierzyć” te osoby i odpowiednio zareagować. Maile zawierają dynamicznie dobraną, indywidualną zawartość koszyka każdego klienta. Wiadomości z tej grupy są bardzo chętnie otwierane przez subskrybentów (ok. 50% OR) i mają wysoki współczynnik konwersji.

Kontakty monitorowane dzięki marketing automation

Plan opracowany jest dla osób, które zapisały się na listę mailingową i weszły na stronę jednego z produktów. W tym scenariuszu użytkownik otrzymuje emaila ze zniżką na oglądany produkt. Tutaj również produkty dołączane do wiadomości są dynamicznie personalizowane dzięki wykorzystaniu danych ze zdarzenia zewnętrznego VISIT.

Urodziny poprzez marketing automation

Od jakiegoś czasu marka testuje również scenariusz urodzinowy. Dzięki zebraniu danych w postaci daty urodzin, system potrafi nie tylko segmentować bazę zgodnie z grupami wiekowymi, ale również wysyłać urodzinowe wiadomości z prezentem w postaci zniżki na zakupy.

Podczas dalszego rozwoju strategii marketing automation, spółka dążyć będzie do zachęcenia osób, które raz złożyły zamówienie, do ponownego zakupu.

Email z kodem rabatowym od Pixers

Integracja z SALESmanago Marketing Automation

PIXERS wierzy w słuszność dzielenia się wiedzą, prowadzi więc inicjatywę FREExers, w ramach której udostępnia efekty pracy swojego zespołu IT na licencji open-source. Ich biblioteki, udostępniane na repozytoriach Github, są dostępne do pobierania i korzystania bez żadnych opłat.

“Naszym głównym celem było stworzenie platformy eCommerce, która dynamicznie dostosowuje się do zainteresowań i preferencji konkretnego klienta. Dla uzyskania tego efektu postanowiliśmy użyć systemu klasy Marketing Automation – SALESmanago – który umożliwia nam wysyłkę spersonalizowanego mailingu z rekomendacją produktów najlepiej dopasowanych do potrzeb konsumenta”, zdradza nam Antoni Orfin, Chief Software Architect w PIXERS.

“Opracowane przez nas rozwiązania dają możliwość prostej i intuicyjnej integracji dowolnej aplikacji stworzonej w języku PHP z SALESmanago Marketing Automation. Dodatkowo przygotowaliśmy gotową paczkę do integracji SALESmanago Marketing Automation z jednym z najpopularniejszych frameworków PHP – Symfony.”

Dzięki udostępnionym przez nich bibliotekom, integracja przebiega znacznie szybciej i sprawniej niż dotychczas. Jeśli również chciałbyś zintegrować swoją aplikację stworzoną w PHP z SALESmanago Marketing Automation, zapraszamy do skorzystania z biblioteki opracowanej przez PIXERS:

PIXERS personalizuje wnętrza w sposób, jaki do tej pory nie był możliwy. Nowoczesny salon, prowansalska kuchnia, a może sypialnia w stylu boho? PIXERS pomoże Ci odmienić Twoje wnętrza na niezliczoną ilość sposobów. Jedynym ograniczeniem jest twoja wyobraźnia! Opowiedz swoją historię i ciesz się niezwykłą zmianą.

Minął prawie rok od publikacji artykułu. Czy jesteś ciekawy jak radzi sobie PIXERS korzystając z SALESmanago Marketing Automation?

Najważniejszą wiadomością jest wzrost skuteczności w kanale email marketingowym o 1066% dzięki stosowaniu segmentacji klientów oraz wysyłaniu personalizowanych emaili dynamicznych. Z kolei wiadomości dynamiczne ratujące porzucony koszyk osiągają u PIXERS współczynnik konwersji o 320% wyższy w stosunku do standardowych mailingów.

Dla przypomnienia, PIXERS dzięki marketing automation chciało trafiać do potencjalnych klientów z treścią dopasowaną do zainteresowań, a co za tym idzie, zwiększyć poziom konwersji.

Rozpoczynając proces marketing automation wyznaczono następujące cele:

  • Szeroki wachlarz dostępnych produktów – potrzeba spersonalizowania treści kierowanych do odbiorców i wskazania produktów, które mogą ich interesować.
  • Duża ilość kontaktów pozyskiwanych ze strony www – konieczność zatrzymania potencjalnych klientów i zachęcenie do powrotu na stronę.
  • Część transakcji utracona na poziomie koszyka zakupowego – potrzeba zachęcenia klientów do sfinalizowania zamówienia

Dzięki wdrożeniu działań takich jak cykl powitalnych wiadomości, czy specjalnie dopasowane rabaty, PIXERS zwiększyło efektywność w kanale email marketingowym i osiągnęło znaczny wzrost konwersji.

Pobierz pełne Case Study i poznaj zastosowane rozwiązania, zobacz efekty i dowiedz się jakie jeszcze sa możliwości wspólnego rozwoju PIXERS i SALESmanago.

Artykuł zredagowany z pomocą ekspertów marki PIXERS – Joanny Stacherczak, Email Marketing Manager oraz Antoniego Orfina, Chief Software Architecta.