Grupa Gremi poprzez działania marketing automation ponad dwudziestokrotnie zwiększa efektywność komunikacji dostarczając do swoich klientów spersonalizowane wiadomości email zawierające ofertę interesujących ich wydawnictw i przypominając im o zamówionych prenumeratach i subskrypcjach.
Gremi Media sp. z o.o. to wydawca m.in. dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, oraz miesięczników: „Bloomberg Businessweek” i „Sukces”. Grupa Gremi prowadzi także działalność on-line na takich serwisach jak: eGazety.pl, eKiosk.pl i Nexto.pl, za pośrednictwem których sprzedaje ebooki, audiobooki, prasę oraz prenumeraty.
Wyzwania dla działań marketing automation
Grupa Gremi dzięki automatyzacji chciała zwiększyć konwersję anonimowego ruchu na stronie i retencję klientów:
-
Duża ilość anonimowych wizyt na stronie – konieczność pozyskania danych potencjalnych klientów.
Możliwość dosprzedaży – klient raz pozyskany stanowi potencjał na wielokrotną sprzedaż i przedłużanie prenumerat oraz upsell innych produktów lub subskrypcji.
Wysoka potrzeba personalizacji komunikacji – bardzo szeroka oferta tematyczna wydawnictwa powodująca konieczność dopasowania treści do zainteresowań klienta.
Wdrożone rozwiązania marketing automation
-
Segmentacja behawioralna użytkowników – automatyczna segmentacja klientów w oparciu o interesujące ich kategorie tematyczne w celu późniejszej personalizacji treści wysyłanych do użytkowników.
-
Maile dynamiczne 1-to-1 po wizycie – użytkownicy odwiedzający serwisy Rp.pl lub Parkiet.com, którzy przeglądają interesujące ich artykuły, ale nie kupują prenumeraty, po 24h od wizyty otrzymują wiadomość e-mail zawierającą ofertę płatnej subskrypcji dopasowanej do ich zainteresowań.
-
Maile dynamiczne z przedłużeniem wykupionej prenumeraty – klienci, którym kończy się okres wykupionej subskrypcji otrzymują automatyczne przypomnienia oraz dopasowane oferty prolongaty.
-
Formularz do zbierania danych kontaktowych anonimowych użytkowników – Podczas wizyty anonimowych lub monitorowanych ale niezapisanych na newsletter użytkowników – pojawia się pop-up z komunikatem zachęcającym do zapisu.
-
Formularz z ebookiem do pobrania – Podczas wizyty anonimowych użytkowników pojawia się pop-up z zaproszeniem do pobrania darmowego ebooka w zamian za wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
-
Cykliczne newslettery dynamiczne – klienci zapisani na newsletter otrzymują cyklicznie wykaz najciekawszych artykułów z różnych kategorii tematycznych które dobierane są przez poszczególne redakcje.
Efekty wdrożenia marketing automation
-
Wzrost OR o 467% i CTR o 2500% dla maili dynamicznych wysyłanych po wizycie w eKiosk,
-
Wzrost OR o 435% i CTR o 2100% dla maili z przedłużeniem prenumeraty w porównaniu do masowych kampanii email,
-
Wzrost OR o 415% i CTR o 2300% dla maili dynamicznych wysyłanych po wizycie w eGazety.
Możliwości rozwoju marketing automation
-
Integracja z Facebookiem (Custom Audiences) – pozyskiwanie kontaktów w mediach społecznościowych,
-
Umieszczenie banerów dynamicznych na stronie w celu personalizacji treści w oparciu o profil klienta,
“Dzięki wdrożeniu modułu marketing automation SALESmanago Marketing Automation możemy wykorzystać różne scenariusze komunikacji z użytkownikami oraz personalizować treści, co przekłada się na ich większe zaangażowanie.” Paulina Chacińska, E-Commerce Specialist E-Kiosk S.A.