Noble Health Case Study

Noble Health poprzez działania marketing automation zwiększa OR o 50 %, a CTR aż o 82% w porównaniu do masowych wysyłek wiadomości oraz zwiększa wartość koszyka zakupowego o 40% dzięki wdrożeniu kompleksowych cykli edukacyjnych.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Noble Health

Noble Health to producent renomowanych suplementów diety i nutrikosmetyków, współpracujący m.in. z kosmetologami, lekarzami medycyny estetycznej oraz wykwalifikowanymi kosmetyczkami. Firma rozpoczęła działalność w 2009 roku w Radomiu, oferując pierwsze tabletki, które na stałe zagościły w ofercie salonów kosmetycznych. Dzięki rekomendacjom ekspertów z branży wellness marka zyskała rozpoznawalność i stabilną pozycję w świadomości klientów. Na stronie sklepu klienci mają możliwość konsultacji ze specjalistami i wyboru produktów, które odpowiadają ich realnym potrzebom.

Wyzwania dla działań marketing automation

Noble Health dzięki Marketing Automation usprawnia proces komunikacji: wychodzi naprzeciw potrzebom klienta i dostarcza wartościowe, przystępne informacje w odpowiednim czasie. Marce zależy na wyróżnieniu się na tle dużej ilości chaotycznych informacji zdrowotnych, jakie można znaleźć w sieci. Chce dostarczać kompleksowe porady oraz budować relacje oparte na zaufaniu i autorytecie w dziedzinie wellness.

Wyznaczono następujące cele dla działań marketing automation

Noble Health dzięki SALESmanago Marketing Automation usprawnia proces komunikacji: wychodzi naprzeciw potrzebom klienta i dostarcza wartościowe, przystępne informacje w odpowiednim czasie. Marce zależy na wyróżnieniu się na tle dużej ilości chaotycznych informacji zdrowotnych, jakie można znaleźć w sieci. Chce dostarczać kompleksowe porady oraz budować relacje oparte na zaufaniu i autorytecie w dziedzinie wellness.

  • zwiększenie liczby nowych klientów pozyskiwanych online i zwiększenie retencji obecnych,
  • zachowanie wysokiej personalizacji komunikacji przy dużej liczbie leadów, aby utrzymać wysoką sprzedaż,
  • budowanie relacji opartych na zaufaniu oraz indywidualnym podejściu,
  • badanie preferencji klientów w celu dostarczenia wartościowej informacji.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Noble Health wdrożyło SALESmanago Marketing Automation w celu usprawnienia procesu komunikacji zarówno z obecnymi klientami, jak i osobami anonimowo poruszającymi się po stronie. Korzystanie bezpośrednio z panelu SALESmanago Marketing Automation pozwoliło na wyzwalanie chatu głównie dla klientów anonimowych w celu zgromadzenia informacji o ich potrzebach. Wdrożenie automatycznych cykli dostarczających spersonalizowaną ofertę do klientów masowych pozwoliło na efektywną obsługę oraz wypracowanie silnej relacji opartej na dostarczeniu wartościowej wiedzy. Wykorzystano następujące rozwiązania SALESmanago Marketing Automation:

  • Bezpośredni kontakt z gorącymi leadami przez Live Chat – dzięki integracji z Livechat, konsultanci mogą włączać okna czatu dla użytkowników najbardziej zainteresowanych ofertą i porozmawiać z nimi bezpośrednio.
  • Ankiety segmentujące klientów – dzięki wdrożeniu szczegółowych ankiet na dedykowanym Landing Page zebrano wartościowe informacje dotyczące preferencji zakupowych oraz potrzeb klientów, co pozwoliło na ich segmentację i dopasowanie dalszej komunikacji do zadeklarowanych oczekiwań.
  • Lead Nurturing – zgromadzone za pomocą ankiet informacje pozwoliły na uruchomienie dopasowanych do indywidualnego klienta cykli wiadomości edukacyjnych z wykorzystaniem artykułów i produktów oferowanych przez firmę.
  • Cross-selling dopasowany do cyklu życia leada – dla klientów, którzy skorzystali wcześniej z oferty, uruchomiono cykl wiadomości informujących o produktach i usługach komplementarnych, z których klient będzie mógł skorzystać po zakończeniu obecnej kuracji.

Efekty wdrożenia marketing automation

Dzięki Marketing Automation Noble Health usprawniło komunikację pomiędzy specjalistami a stałymi i potencjalnymi klientami. Wdrożenie Live chatu podniosło jakość obsługi leadów odwiedzających stronę i pozyskanie nowych kontaktów, które mogły być poddawane kampaniom marketingowym. Uruchomienie rozbudowanego cyklu Lead Nurturing pozwoliło marce na stałe zagościć w świadomości klientów, a skuteczna kampania cross-sellingowa doprowadziła do zwiększenia wartości dokonywanych zakupów oraz ilości powracających klientów.

  • Ponad 80% anonimowych klientów na stronie zostało obsłużonych dzięki wyzwoleniom dymków czatu przez doradców,
  • 95% klientów ocenia pracę konsultantów jako bardzo dobrą,
  • Współczynnik OR wzrósł o 50% w stosunku do masowych wiadomości,
  • Współczynnik CTR wzrósł aż o 82% w stosunku do masowych wiadomości,
  • Ilość powracających klientów wzrosła o około 12%,
  • Wartość koszyka wzrosła o około 40%.

Możliwości rozwoju działań marketing automation

  • Integracja z Facebookiem (Aplikacje konkursowe) – utworzenie aplikacji konkursowych, które pozwalają na pozyskanie leadów i kierowanie do nich akcji promocyjnych oraz kampanii edukacyjnych.
  • Wiadomości i SMSy urodzinowe – wysyłka maila urodzinowego lub SMS z kuponem rabatowym do klienta w dniu jego urodzin.
  • Ramka rekomendacyjna – prezentacja produktów komplementarnych do zakupionych, bądź produktów uzupełniających przy określonej kuracji.

„Dzięki SALESmanago Marketing AutomationNoble Health skutecznie wdrożyło kompleksowe programy Lead Nurturing, które pozwoliły na zbudowanie silnej relacji opartej na zaufaniu zarówno ze stałymi, jak i z nowymi klientami. Szereg wprowadzonych automatyzacji pozwolił natomiast skutecznie reagować na potrzeby klienta w odpowiednim momencie, a tym samym możliwie jak najlepiej dostarczać wartościowych informacji, które w efekcie prowadzą do zakupu.”
Agnieszka Owczarek, Dyrektor ds. Rozwoju i Promocji