Emred Case Study

Emred poprzez marketing automation zwiększa sprzedaż o 200%, podnosząc CTR o 1500% i OR o 700% dzięki personalizowanym emailom.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Emred

Emred.com to agencja marketingu cyfrowego z 18 letnim doświadczeniem na rynku hiszpańskim i czołowy partner w rozwoju SALESmanago Marketing Automation w Hiszpanii. Agencja opiera się na rynkach B2C i B2B, takich jak sprzedaż detaliczna, moda, uroda, usługi, przemysł i edukacja. Emred ma zamiar uczynić SALESmanago Marketing Automation najpopularniejszą platformą Marketing Automation na rynku hiszpańskim.

Wyzwania działań marketing automation

Emred wyraził zapotrzebowanie na zwiększenie konwersji w 6-ciu obszarach:

  • Generowanie i edukacja leadów gotowych do zakupu (SQL) licencji SALESmanago Marketing Automation. – Zbieranie informacji i ich segmentacja mająca na celu odpowiednie przygotowanie do zaprezentowania im propozycji wartości, sprecyzowanych dla każdego potencjalnego klienta i rynku indywidualnie.
  • Ewolucja procesu zakupowego: kupujący obecnie kontrolują 70% procesu zakupowego. – Emred potrzebował znaleźć alternatywną formę sprzedaży, aby kontrolować proces negocjacji i efektywniej finalizować transakcje.
  • Marketing treści – potrzeba generowania większej ilości leadów, między innymi przez regularne zamieszczanie artykułów na blogu, mających na celu zwiększenie zaangażowania klienta.
  • Kwalifikacje – nowe leady powinny być kwalifikowane do wyznaczania priorytetów sprzedażowych na szybsze finalizowanie umów.
  • Definiowanie sukcesu – Emred poszukiwał metody definiowania oraz mierzenia sukcesu oraz swoich miesięcznych celów.
  • Narzędzia – potrzebowano odpowiedniego narzędzia, które odpowiadałoby na codzienne wyzwania w ich działalności.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Emred używa SALESmanago Marketing Automationjako CRM i narzędzia automatyzacji marketingu, by uzyskać spójny obraz swoich kontaktów w całości i móc wyszczególnić najgorętsze leady. Potencjał emailingowy SALESmanago Marketing Automation sprzyja precyzyjnej segmentacji, co pozwala na wysyłkę odpowiedniej treści do odpowiedniej osoby, w najlepszym na to czasie, przyczyniając się do wzrostu konwersji.

  • Lead Nurturing (SQL) – tworzenie treści i kampanii e-mail dla konkretnych przedsiębiorstw przyniosło wiele dobrze wykwalifikowanych leadów. Podczas monitorowania ich digital body language, kontakty były precyzyjnie segmentowane, a kiedy leady były gotowe do zakupu, odpowiednie alerty trafiały do działów sprzedaży.
  • Proces zakupowy – przed skontaktowaniem się z kwalifikowanym leadem, dział sprzedaży sprawdza kartę klienta, gdzie zgromadzony jest pełny obraz kontaktu, co pomaga sprzedawcom w finalizacji umowy.
  • Marketing treści i kwalifikowanie leadów – tworzone artykuły mają znaczący udział w generowaniu leadów. Co więcej, takie treści są wysyłane co tydzień do całej bazy kontaktów w formie newslettera, co generuje ruch na stronie oraz konwersje do kwalifikacji leadów. Jest to część strategii inbound marketingu.
  • Definiowanie sukcesu – z pomocą lejków sprzedażowych SALESmanago Marketing Automationkontakty były umieszczane na odpowiednich etapach lejków i prowadzone przez kolejne stadia, aż do momentu konwersji na klientów. Lejki sprzedażowe okazały się świetnym narzędziem do kontrolowania procesu sprzedażowego i tworzenia prognoz sprzedażowych opartych na średnim przychodzie na klient i na cykl sprzedażowy. Emred mógł mierzyć ilość nowych leadów i podpisane umowy miesięczne z konwersją każdego sprzedawcy.
  • Narzędzia – SALESmanago Marketing Automation zamyka pętlę między automatyzacją marketingu a platformą CRM. Ponieważ SALESmanago Marketing Automation ma własny system zarządzania kontaktami, Emred ma wszystkie dane zintegrowane w jednym miejscu i może wygodnie kontrolować cały przepływ informacji. W wyniku tego, sprzedawcy zyskują więcej czasu na skupienie się na faktycznej sprzedaży.

Efekty wdrożenia marketing automation

Emred ocenia sukces z perspektywy sprzedażowej, biorąc pod uwagę różne kanały użyte podczas cyklu sprzedaży: email, telefon, webinar i spotkania.

  • Email – po kwalifikacji leadów w bazie, OR emaili wzrósł o 400%. Dla personalizowanych e-maili OR wzrósł o 700%, a CTR o 1500%.
  • Telefony – alerty wysyłane do działu sprzedaży o wizycie klienta na stronie, po wysłaniu wiadomości email lub w wyniku wypełnienia formularza kontaktowego, po umówionym webinarze czy spotkaniu. Skuteczność telefonicznego umawiania spotkań i webinarów wzrosła o 350%.
  • Sfinalizowane umowy – od kiedy dział sprzedaży wdrożył reguły automatyzacji, skutecznie kontroluje znaczną większość procesu sprzedaży. Sprzedaż w firmie wzrosła aż o 200%.

Możliwości rozwoju strategii marketing automation

  • Zbudowanie programu Lead Nurturing, by generować więcej leadów gotowych do zakupu.
  • Stworzenie większej ilości sprofilowanych pod konkretne gałęzie lejków, by prowadzić bardziej precyzyjne działania docelowe.
  • Zwiększenie ilości pozyskiwanych leadów przez inbound marketing, integrację z social media i komunikację.

„Staliśmy się lidearmi opinii na rynku hiszpańskim dzięki spersonalizowanym kampaniom 1-do-1, które dostarczają właściwy przekaz do właściwego klienta.”
Mar de Ojeda y Ruiz de Luna, Dyrektor Generalny w Emred