Aromas De Té Case Study

Aromas de Té poprzez działania marketing automation zwiększa sprzedaż o 23% przez użycie zautomatyzowanych emaili dynamicznych i konwertuje o 200% więcej anonimowych użytkowników na leady.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Aromas de Té

Założona w 2010 roku jest hiszpańską spółką rodzinną powstałą z pasji do herbaty. Firma opracowała własne mieszanki, aby zapewnić najwyższą jakość produktów. Szczególnie dba o odpowiednie pakowanie i unika sprzedaży hurtowej w trosce o zachowanie walorów herbat.

Wyzwania dla marketing automation

Aromas de Té większość swoich dochodów generuje ze sprzedaży offline. Firma szukała rozwiązania, które pomoże zwiększyć efektywność sprzedaży online, bez konieczności inwestowania dużych środków i zatrudniania wielu pracowników na potrzeby marketingu internetowego.

Aby osiągnąć szybkie rezultaty i przetestować Marketing Automation, firma postanowiła skupić się na:

  • zwiększeniu współczynnika konwersji,
  • pozyskiwaniu leadów,
  • kierowaniu odpowiednich ofert do klientów B2B i B2C,
  • zautomatyzowanych kampaniach email wykorzystywanych do spersonalizowania komunikacji masowej.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Aromas de Té wybrało funkcjonalności, które automatyzują i personalizują komunikację na podstawie analizy zachowania klienta na stronie internetowej oraz historii zamówień.

Wdrożono następujące rozwiązania marketing automation:

  • Pop-up z kodem rabatowym na pierwsze zamówienie: – pop-up wyświetlany jest tym kontaktom, które nie dokonały jeszcze nigdy zakupu online. To rozwiązanie generuje 10% wszystkich nowych leadów pozyskanych ze strony www.
  • Emaile urodzinowe – emaile wysyłane automatycznie z okazji urodzin wykazują skuteczność sprzedażową na poziomie 19%.
  • Emaile reaktywujące – klienci, którzy nie kupili nic przed ostatnie 60 dni, otrzymują automatyczną wiadomość z promocją. Wskaźnik konwersji dla tych emaili wynosi 16%.
  • Cotygodniowy newsletter – zawierające publikowane na blogu posty związane z tematyka herbaty. Skuteczność sprzedażowa wiadomości wynosi 19%.
  • Emaile ratujące porzucone koszyki: – jeśli klient nie dokonał zakupu, system wysyła automatycznie dwie wiadomości z kodem rabatowym, jedną po godzinie i drugą po 24 godzinach. Dla pierwszego emaila wskaźnik konwersji wynosi 7,41%, współczynnik otwarć (OR) – 56%, a kliknięć (CTR) – 14%. Dla drugiego konwersja wynosi 17%, współczynnik otwarć – 69% a kliknięć – 25%.
  • Email dynamiczny 1-to-1 po wizycie – email wysyłany jest po wizycie do każdego klienta, który odwiedził stronę internetową, ale nie dokonał zakupu ani nie dodał żadnego produktu do koszyka. Wskaźnik konwersji: 11,76%, wskaźnik otwieralności (OR): 55%, wskaźnik kliknięć (CTR): 12%.
  • Personalizacja treści na stronie – spersonalizowane banery na stronie internetowej, pokazujące różne koszty wysyłki i minimalną wartość zamówienia, adresowane do trzech różnych grup odbiorców: klienci indywidualni, dystrybutorzy i restauracje.

Efekty wdrożenia marketing automation

  • 200% wzrostu konwersji ruchu na stronie na potencjalnych klientów,
  • zakupy generowane przez SALESmanago Marketing Automation mają średnią wartość wyższą o 118% niż sprzedaż we wszystkich innych źródłach,
  • wskaźnik konwersji dla kontaktów pozyskanych dzięki SALESmanago Marketing Automation jest wyższy o 82% w porównaniu do innych źródeł,
  • wzrost sprzedaży online o 23%,
  • 21% wszystkich transakcji jest generowane dzięki SALESmanago Marketing Automation.

Możliwości rozwoju strategii marketing automation:

  • Integracja z Facebook Ads i Facebook Custom Audience: by docierać do klientów w mediach społecznościowych.
  • Testy A/B mechanizmu i szablonów emaili dynamicznych, żeby poprawić wskaźnik konwersji.
  • Dynamiczne ramki rekomendacyjne na stronie koszyka, pokazujące produkty, związane tematycznie z poprzednio dokonanymi zakupami.

“Początkowo byłem niechętny do współpracy z SALESmanago Marketing Automation, ponieważ myślałem, że konfiguracja wszystkich reguł i prowadzenie bieżących działań będzie wymagać bardzo dużo pracy. Rzeczywistość okazała się inna dzięki świetnej pomocy, którą otrzymałem od zespołu SALESmanago Marketing Automation. Pomogli nam w pełni wykorzystać dostępne funkcje i narzędzia. Minęło zaledwie 6 miesięcy odkąd wdrożyliśmy SALESmanago Marketing Automationi jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju. Inwestycja była bardzo opłacalna.”
Mario Cuadrado, CEO