Broń.pl Case Study

Broń.pl poprzez działania marketing automation zwiększa efektywność pozyskiwania nowych kontaktów ze strony www, buduje lojalność klientów dzięki personalizowanym treściom video oraz zwiększa współczynnik konwersji email marketingu dzięki dynamicznym wiadomościom email i segmentacji kontaktów.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Broń.pl

Broń.pl to czołowy sklep internetowy oferujący artykuły strzeleckie i obronne bez zezwoleń. W jego ofercie znajduje się także sprzęt do uprawiania survivalu, air soft, myślistwa i detektywistyczny. Firma KOLTER, właściciel sklepu broń.pl, funkcjonuje na rynku od 1991 roku.

Wyzwania działań marketing automation

Oferta sklepu broń.pl kierowana jest do precyzyjnie określonej grupy klientów, a specyfika oferowanych produktów nakłada na marketing dodatkowe wymagania dotyczące przygotowania klientów do zakupu:

  • Wydłużony proces sprzedażowy wspierany poprzez dziaania marketing automation – decyzję o zakupie poprzedzają: weryfikacja konieczności posiadania pozwolenia, konsultacje z rodziną, namysł nad możliwością użycia produktu.
  • Ograniczona grupa docelowa – co pociąga za sobą wysoki priorytet dla pozyskania danych od użytkownika w celu dalszego przygotowania go do zakupu oraz dla utrzymania zainteresowania aktualnych klientów.
  • Efektywny cross-selling – duża część oferty posiada dodatkowe akcesoria, które mogą stanowić znaczącą część wartości koszyka.

Efekty wprowadzonych działań marketing automation

  • wzrost liczby nowych kontaktów pozyskanych ze strony www,
  • wzrost współczynnika otwarć mailingów dzięki dopasowaniu czasu wysyłki do preferencji indywidualnego odbiorcy,
  • wzrost współczynnika kliknięć mailingów dzięki personalizacji treści wiadomości,
  • wzrost lojalności i ilości kolejnych zakupów Klientów dzięki personalizacji i dostarczaniu informacji odpowiadających na bieżące potrzeby Klienta,
  • spadek współczynnika rezygnacji z subskrypcji,
  • wzrost konwersji na wiadomościach dynamicznych.

Możliwości rozwoju strategii marketing automation

  • Wdrożenie SALESmanago Marketing Automation Copernicus – Machine Learning – AI ,czyli technologii uczącej się zachowania każdego pojedynczego klienta i rekomendującej spersonalizowane produkty, które w ocenie algorytmów klient zakupi z najwyższym prawdopodobieństwem.
  • Wdrożenie dynamicznych popupów – z ofertą cross-sellingową w trakcie trwania zakupów w celu zwiększenia średniej wartości koszyka.
  • Ciągła optymalizacja wdrożonych procesów za pomocą testów A/B.

„Z systemu SALESmanago Marketing Automation korzystamy od samego początku funkcjonowania i z wielką radością obserwujemy jego rozwój i wdrażamy nowe moduły. System daje niesamowite możliwości, których wykorzystanie uzależnione jest jedynie od pomysłów marketerów i osób na nim pracujących. Kompleksowo obsługuje wysyłki mailowe od prostych newsletterów, przez reguły automatyzacji, na mailach dynamicznych, które dają kilkusetprocentowe wzrosty kończąc. Do tego można to bez problemu połączyć z wieloma dostawcami wysyłającymi wiadomości sms. Zadowoleni jesteśmy z bardzo efektywnie działającego centrum pobierania oraz możliwości łatwego ustawiania formularzy kontaktowych, których wraz z rozwojem stron przybywa w różnych miejscach. Kolejną funkcjonalnością, która daje bardzo dobre wyniki, jest możliwość ustawiania komunikatów typu pop-up w dowolnych miejscach. Ostatnim elementem, które wyróżnia SALESmanago Marketing Automation od konkurentów jest na pewno wsparcie i obsługa klienta – rzadko spotykane na tak wysokim i profesjonalnym poziomie. Polecam”.
Konrad Frątczak, E-commerce manager