Yves Rocher dzięki działaniom marketing automation podnosi skuteczność komunikacji emailowej za pomocą personalizowanych, dynamicznych ofert o 1200% i zwiększa ilość pozyskiwanych klientów dzięki dopasowanym promocyjnym zestawom produktowym prezentowanych na stronie WWW.
Yves Rocher to wiodący europejski producent kosmetyków pochodzenia naturalnego. Firma dba o najwyższą jakość produktów: są one regularnie badane i udoskonalane. Yves Rocher przeprowadza rocznie ponad 6 tysięcy testów. W Polsce kosmetyki marki dostępne są od 1991 roku i cieszą się coraz większą popularnością. Od tamtego momentu w kraju powstały 104 sklepy stacjonarne. Produkty Yves Rocher można nabyć w 3 kanałach: w sklepie internetowym, sklepie stacjonarnym oraz drogą telefoniczną (sprzedaż wysyłkowa po konsultacji telefonicznej).
Wyzwania do wdrożenia marketing automation
Yves Rocher dzięki marketing automation chciało zwiększyć sprzedaż on-line, usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów odwiedzających stronę internetową oraz zyskać możliwość różnicowania ofert, w zależności od historii transakcyjnej klienta.
Wyznaczono następujące cele:
-
pozyskiwanie nowych leadów i zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
-
segmentacja kontaktów na podstawie oglądanych produktów i dokonanych transakcji,
-
personalizacja oferty wysyłanej w wiadomościach email,
-
personalizacja oferty wyświetlanej na stronie www,
-
budowa świadomości marki i nawiązywanie długoterminowych relacji z klientami.
Wdrożone rozwiązania marketing automation
Yves Rocher postawiło na spersonalizowaną komunikację 1-do-1 prowadzoną przez emaile dynamiczne i ramki rekomendacyjne na stronie WWW.
Wdrożono następujące rozwiązania:
-
Segmentacja bazy kontaktów – System SALESmanago Marketing Automation umożliwia grupowanie kontaktów przez przypisywane im tagów, dzięki czemu klienci Yves Rocher podzieleni są na odpowiednie kategorie, takie jak: nowe kontakty, zapisani na newsletter czy kupujący, a w ramach tych grup dokonywana jest segmentacja szczegółowa, która decyduje o ofertach prezentowanych klientom.
-
Lead Nurturing – Proces automatycznej wysyłki cyklu emaili do nowych kontaktów pozwala zapoznać potencjalnych klientów z marką, dostarczając treści na temat firmy, jej filozofii i produkowanych przez nią naturalnych kosmetyków. Taki cykl ma charakter edukacyjny i wprowadzający.
-
Integracja formularzy kontaktowych i CMS – Dzięki formularzom kontaktowym na stronie, zintegrowanym z systemem SALESmanago Marketing Automation, firma otrzymuje nie tylko adres email leada, ale także datę urodzin i pozostałe dane służące do personalizacji treści komunikacji (dane osobowe, płeć, lokalizacja).
-
Emaile dynamiczne 1-do-1 i ratowanie porzuconego koszyka – Osoba, która odwiedziła stronę i nie dokonała żadnego zakupu, otrzymuje emaila ze spersonalizowanym kodem rabatowym przypisanym przez API i ofertą produktów, którymi się interesowała. Dodatkowo klient, który miał produkty w koszyku a nie sfinalizował zakupu, dostaje wiadomość przypominającą o zawartości porzuconego koszyka.
-
Emaile urodzinowe – Dzięki zgromadzonym informacjom z formularza, możliwa jest codzienna wysyłka spersonalizowanych wiadomości do osób, które w danym dniu mają urodziny, z rozróżnieniem również na płeć – klienci otrzymują nie tylko życzenia, ale także kody rabatowe na produkty dla mężczyzn i kobiet.
-
Ramki rekomendacyjne na stronie – W ramkach proponowane są produkty dobrane w zestawy np. szampon + odżywka, wraz z przypisaną informacją o rabacie przy dokonaniu takiego zakupu. Dzięki powiązaniu produktów zwiększa się wartość koszyka.
-
Pop-up dynamiczny – Treść pop-upu zależna jest od poziomu zaangażowania użytkownika (czyli tego, ile razy wcześniej odwiedzał naszą stronę www), a proponowane produkty prezentowane na pop-upie wybierane są spośród najczęściej oglądanych przez daną osobę.
Efekty wdrożenia marketing automation
-
Wzrost skuteczności spersonalizowanej komunikacji dynamicznej o 1200% w stosunku do masowej komunikacji produktowej.
-
O 200% wyższa skuteczność komunikacji urodzinowej w stosunku do standardowych masowych kampanii email.
-
Średni współczynnik otwarć dla wiadomości dynamicznych wyniósł 50%, a współczynnik kliknięć 15%.
-
30% nowych użytkowników dokonujących pierwszego zakupu.
Możliwości rozwoju działań marketing automation
-
integracja z Facebookiem (Custom Audiences) – pozyskiwanie leadów w mediach społecznościowych,
-
wdrożenie SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI,
-
przenoszenie sprawdzonych i skutecznych rozwiązań na oddziały zagraniczne (Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia).