Energy Invest Group Case Study

Energy Invest Group S.A. zwiększa ilość generowanych leadów o 300% i podnosi ich zaangażowanie w procesie sprzedaży dzięki segmentacji i lead nurturingowi. Wdrożone rozwiązania marketing automation zwiększają sprzedaż o 150%.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Energy Invest Group

Energy Invest Group S.A. jest nowoczesną firmą łączącą doświadczenia instytucji finansowych i firm technologicznych, oferującą inwestycje w farmy fotowoltaiczne i elektrownie wiatrowe w modelu obywatelskim. Celem każdej tworzonej przez EIG elektrowni jest zarabianie na sprzedaży energii elektrycznej. Zadaniem EIG S.A. jako koordynatora programu SYNERGIA jest zapewnienie finansowania każdej ze spółek oraz maksymalizacja zysków Inwestorów.

Wyzwania do wdrożenia marketing automation:

Konieczność obserwacji, którymi inwestycjami interesują się potencjalni inwestorzy by skutecznie docierać do nich z komunikacją zachęcającą do podjęcia decyzji. Inwestowanie pieniędzy to często decyzja, którą podejmuje się bardzo długo – bardzo istotna jest więc edukacja i podjęcie bezpośredniego kontaktu w odpowiednim momencie silna potrzeba personalizacji komunikacji i dostarczania wiedzy klientom w indywidualnych cyklach wiadomości rozszerzających wiedzę o inwestycjach w energię.

Realizacja celów marketing automation:

  • Analityka efektywności pozyskania inwestorów w zależności od źródła pozyskania leada – Panel analityczny Lead Generation pozwala na porównanie które z leadów szybciej konwertują i w które ze źródeł ich pozyskiwania warto inwestować.
  • Segmentacja kontaktów zgodnie z interesującymi ich inwestycjami – Każdy potencjalny inwestor po zapoznaniu się z ofertą jest automatycznie segmentowany do otrzymywania informacji o konkretnej inwestycji, która go zainteresowała.
  • Stosowanie gated content do pozyskiwania danych potencjalnych inwestorów na stronie WWW – Odwiedzający stronę w sytuacji zainteresowania ofertą otrzymuje popup z darmowym materiałem o inwestycjach w energię odnawialną możliwym do pobrania po zostawieniu adresu email.
  • Utrzymanie zainteresowania kontaktów chcących opuścić stronę – Wyświetlanie osobom chcących opuścić stronę exit-upa z komunikatem zachęcającym do zostawienia swoich danych.
  • Personalizacja danych o nadawcy mailingów – Klient po przydzieleniu osoby kontaktowej otrzymuje całość komunikacji, nawet tę ogólną, podpisaną danymi swojego opiekuna sprzedażowego, aby upewnić się, że zainteresuje go treść i na pewno się z nią zapozna.
  • Bieżące informowanie opiekunów sprzedażowych o aktywności potencjalnych inwestorów – Automatyczne alerty przychodzące do właściciela leada po wypełnieniu formularza kontaktowego oraz po wizytach na stronie WWW by ten miał na bieżąco informację o zainteresowaniu leadów.
  • Automatyczna edukacja leadów o możliwościach inwestycji w energię – Każdy potencjalny klient jest początkowo poddany automatycznemu programowi edukacji, który zapewnia dostarczenie mu kompletu najważniejszych informacji potrzebnych do podjęcia później decyzji o zainwestowaniu pieniędzy.

Efekty wdrożenia strategii marketing automation:

Możliwości rozwoju działań marketing automation:

  • Integracja z Facebookiem – wykorzystanie Analityki Custom Audience do targetowania inwestorów dopasowanymi treściami w reklamach w mediach społecznościowych.
  • Wykorzystanie lejków sprzedażowych i dashboardu analizy kampanii do mierzenia skuteczności kampanii sprzedażowych, wyłapywania miejsc wycieku leadów z lejka.
  • Wykorzystanie dashboardu lead routingu – do pomiaru skuteczności poszczególnych handlowców.

“Wdrożenie SALESmanago Marketing Automation jest niezwykle proste. System posiada łatwe w obsłudze tutoriale usprawniające proces wdrożenia i adaptacji. SALESmanago posiada mnóstwo funkcji które można skonfigurować pod wymagania organizacji. Super opcją jest fakt, że support firmy Benhauer pomaga w pierwszych krokach z systemem. Efekty przerosły nasze oczekiwania. Dzięki SALESmanago Marketing Automation możemy dostarczać treści jakich oczekują nasi klienci w odpowiednim na to momencie. Z całą pewnością mogę zarekomendować system automatyzacji marketingu firmy Benhauer.”
Piotr Lubelski, Dyrektor eCommerce EIG S.A.