350%
o 350% lepsza klikalność maili wysłanych przez Workflow
36%
36% bazy kontaktów zostało pozyskane przez formularze SALESmanago
SM to oprogramowanie typu “wszystko w jednym” z pełnym zakresem funkcji. Ułatwia to integrację działań i danych we wszystkich segmentach oraz umożliwia wykonywanie zaawansowanych działań dotyczących personalizacji.
Salesmanago to niezwykle, kompleksowe rozwiązanie, które pozwoliło nam na dogłębną integrację z Naszym sklepem internetowym, tworząc spersonalizowane doświadczenie dla każdego segmentu klientów. Podejście polegało na scentralizowaniu wszystkich informacji dotyczących Naszych klientów w jednym narzędziu. Przyczyniło się to również do rozwoju Naszej Obsługi Klienta, gdyż otrzymała ona pełny i szczegółowy przegląd działań i preferencji Naszych klientów.
Klient
Początki działalności przemysłowej rodziny Tognana sięgają 1775 roku, kiedy to
zajmowała się ona produkcją cegieł. Obecna firma produkująca wyroby ceramiczne
została założona w 1946 roku, przechodząc w krótkim czasie od majoliki do porcelany,
wytwarzanej przy użyciu tradycyjnych metod wypalania, spiekania i zeszkliwiania.
Firma szybko stała się jednym z głównych krajowych producentów wysokiej jakości
naczyń porcelanowych, a jej reputacja poprawiła się jeszcze bardziej po połączeniu z
New Fontebasso S.p.A. w 1989 roku.
W 1998 roku nawiązano współpracę z rodziną Morosi, która w 2000 roku zakupiła
całą nieruchomość i rozpoczęła proces ponownego wprowadzania marki na rynek.
Obecnie marka Tognana stała się niekwestionowanym liderem na rynku produkcji
wyrobów ceramicznych.
Dzięki ponownemu wprowadzeniu na rynek tej prestiżowej marki grupa Tognana
zdobywa międzynarodową sławę i oferuje coraz bardziej wymagającym i świadomym
konsumentom gamę produktów o najwyższej jakości i wydajności. Wyroby ceramiczne
o eleganckich kształtach i dekoracjach w klasycznym stylu, w którym tradycja
rzemieślnicza spotyka się z innowacyjnością, połączoną zarówno z badaniami
technologicznymi, jak i logiką dystrybucji.
Wyzwania
poprawić ogólny współczynnik konwersji włoskiego sklepu internetowego (OR, CTR)
zwiększyć liczbę zakupów dokonywanych przez lojalnych użytkowników (aktywnych subskrybentów newslettera),
proponowanie produktów w oparciu o preferencje i profilowanie klientów
lepsze rozumienie i segmentacja własnej grupy kontaktów
Rozwiązania
Masowa wysyłka maili
Masowa i regularna, a przede wszystkim spersonalizowana wysyłka newsletterów, dzięki której wskaźniki otwarć i kliknięć pozostają na przyzwoitym poziomie.
Centrum Segmentacji Klientów
Moduł ten pozwala na tworzenie segmentów za pomocą filtrów. Później istnieje możliwość wykorzystania tych segmentów do wysyłania masowych mailingów, zarządzania kontaktami itp.
Pop-upy, Formularze, Landing page, Sidebary
Za pomocą tych elementów jesteśmy w stanie na bieżąco powiększać naszą bazę kontaktów. Dzięki wykorzystywaniu opcji double opt in mamy pewność, iż kontakty znajdujące się w naszej bazie faktycznie są zainteresowane otrzymywaniem od nas informacji marketingowych.
Ramki rekomendacji
Ramki pomagają w cross-sellingu i up-sellingu. Dzięki nim możemy pokazać kontaktom produkty, które były ostatnio oglądane, są najczęściej kupowane, bądź produkty, które były ostatnio kupione przez kontakt.
Social Proof widget
Ten mały, ale jakże użyteczny widget w bardzo prosty i szybki sposób podnosi statystyki sprzedaży. Informuje on o tym ile osób w danym momencie ogląda wybrany produkt i dodało go do koszyka.
E-maile cykliczne
System SALESmanago posiada możliwość wysyłania cyklicznych maili do zdefiniowanej grupy kontaktów. Daje to możliwość dotarcia do kontaktów z cyklicznymi kampaniami.
E-maile urodzinowe
SALESmanago ułatwia planowanie i wysyłanie maili urodzinowych zgodnie z datą urodzenia podaną w karcie kontaktu. Funkcjonalność ta pozwala nam na wysłanie do danego kontaktu specjalnego kuponu rabatowego na 7 i 0 dni przed faktyczną datą urodzenia, do wykorzystania w tym wyjątkowym dniu.
Personalizowane banery
Banery personalizowane pozwalają na dostosowanie witryny do zainteresowań konkretnego użytkownika. Treści te można dostosować na podstawie narzędzia do segmentacji lub etapu lejka sprzedażowego, do którego należy dany kontakt. Treść można również dostosować do narzędzia reguł automatyzacji.
Poprawna jakość bazy kontaktów
SALESmanago ułatwia pracę na bazie kontaktów, przez co łatwo można analizować dostępne kontakty i zarządzać nimi. Jest to istotne ze względu na to, że poprawnie zachowana higiena bazy przyczynia się do poprawy dostarczalności mailingów.
Email po wizycie z ostatnio oglądanymi produktami
Dzięki tej opcji jesteśmy w stanie wysyłać do kontaktów maile z produktami, które ostatnio oglądały i dzięki temu zachęcić je do ponownego zainteresowania się nimi.
Automatyzacja procesów za pomocą Reguł Automatyzacji i Workflow
Automatyzacja procesów pozwala zautomatyzować komunikację z klientami w różnych kanałach. Jest to sposób na przyspieszenie procesów sprzedażowych, dostarczanie handlowcom leadów gotowych do dokonania zakupu oraz indywidualne reagowanie na zachowanie kontaktu na stronie internetowej. Jest to również doskonałe narzędzie pozwalające na segmentację kontaktów.
Email z porzuconym koszykiem
Zdarzenia zewnętrzne dotyczące przesyłania informacji o dodaniu produktów do koszyka przez klienta są przesyłane do systemu. Za ich pomocą możemy ustawić specjalną Regułę Automatyzacji, która analizując aktywność kontaktu i nie odnotowując zakupu dokonanego przez kontakt jest w stanie przesłać informacje o porzuconym koszyku do kontaktu i tym zachęcić go do ponownego rozważenia zakupu.
Rezultaty
18%
18% wszystkich transakcji odbywa się dzięki wykorzystaniu newsletterów
159%
o 159% większa otwieralność maili wysłanych przez Workflow
97%
97% wszystkich kontaktów zgodziło się na mailowe uzyskiwanie treści marketingowych
15%
15% transakcji wspieranych przez SALESmanago zostało złożone za pomocą Ramek Rekomendacji
36%
36% bazy kontaktów zostało pozyskane przez formularze SALESmanago
350%
o 350% lepsza klikalność maili wysłanych przez Workflow
70%
70% wszystkich kontaktów jest kontaktami monitorowanymi
Możliwości rozwoju
wykorzystanie live chata do komunikacji z klientem
stworzenie kampanii lead nurturing
rozpoczęcie wysyłki wiadomości tekstowych (przykładowo sms) za pomocą modułu mobile marketing