Firma Nahdi, uzyskująca 2,3 mld USD przychodów
w handlu detalicznym i eCommerce,
przenosi na nowy poziom doświadczenie konsumenckie
4 milionów klientów z pomocą SALESmanago
Segmentacja, personalizacja, automatyzacja komunikacji oraz CDP dają nam przewagę niezbędną do przekroczenia oczekiwań gości naszej strony i wypracowania ponadprzeciętnych wyników biznesowych.
Pawel Dabrowski, Omnichannel Director, Nahdi
Firma Nahdi Medical poprawia doświadczenia konsumenckie ponad 4 mln osób,
prowadząc zautomatyzowaną
i hiperspersonalizowaną komunikację omnichannel, odpowiedzialną za znaczną część
ich przychodów, dzięki platformie Customer Data autorstwa SALESmanago.
O firmie
Nahdi Medical Company, z siedzibą w Dżuddzie, jest wiodącą siecią aptek w Arabii Saudyjskiej i na Bliskim Wschodzie. Zarządza i prowadzi ogólnokrajowe sieci około 1200 sklepów w 145 miastach i wsiach w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pozycjonuje to firmę jako jednego z największych i odnoszących najbardziej spektakularne sukcesy sprzedawców detalicznych w regionie. W 2022 r. firma przyciągnęła aż 1,8 miliarda USD od inwestorów detalicznych w swojej pierwszej ofercie publicznej akcji, co pewnie usytuowało ją na pozycji drugiej co do wielkości spółki na giełdzie Arabii Saudyjskiej.
Firma prowadzi sklepy stacjonarne, a także wiele kanałów cyfrowych, w tym witrynę eCommerce i aplikacje mobilne. Nahdi opracowała dla swoich gości program lojalnościowy „Nuhdeek”, cieszący się już 4 milionami uczestników.
Firma postrzega się jako „apteka społecznościowa” i do tej optyki dostosowuje swoje działania. Dlatego Nahdi Medical Company nie tylko służy społeczności poprzez swoje produkty, prowadzi też różne programy edukacyjne dotyczące zagadnień zdrowia oraz kampanie profilaktyczne.
Efekty
165%
większy CR dla emaili automatycznych w porównaniu do kampanii masowych
55%
OR dla emaili automatycznych retargetujących klientów na podstawie ich ostatnich zainteresowań
183%
wyższy OR dla emaili dynamicznych w porównaniu do kampanii masowych
177%
wyższy CTR dla emaili dynamicznych w porównaniu do kampanii masowych
Wyzwania
Nahdi oferuje swoje produkty i usługi w wielu różnorodnych kanałach: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz w sklepach stacjonarnych. Zrozumienie preferencji i zachowań gości wymaga właściwego zarządzania ogromnymi ilościami gromadzonych danych.
Nahdi ma wiele profili idealnego klienta. Konieczne jest więc odpowiednie dostosowanie sposobu komunikacji i rekomendacji usług/produktów do każdego z nich.
Produkty i usługi Nahdi są bardzo zróżnicowane. Z uwagi na to, do utrzymania wzrostu, niezbędna jest również odpowiednia segmentacja na tym poziomie.
Firma ma wielu klientów jednorazowych, poszukuje więc skutecznych sposobów na budowanie lojalności wobec marki.
Cele
Optymalizacja wdrożonych scenariuszy zautomatyzowanych. Do tej pory firma Nahdi zautomatyzowała wiele scenariuszy marketingowych. Dla dalszej poprawy ich efektywności, konieczne jest ciągłe mierzenie wyników, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian tam, gdzie jest to potrzebne.
Automatyzacja nowych procesów marketingowych. Nahdi osiąga najlepsze wyniki używając zautomatyzowanych scenariuszy. Umożliwia to kontakt z właściwymi użytkownikami, przy użyciu dobranych treści, we właściwym czasie i właściwym kanałem.
Dotarcie do użytkowników wieloma kanałami i budowa synergii (omnichannel). Bardzo ważne jest, aby skutecznie komunikować się z użytkownikami w wielu punktach kontaktu.
Budowa profili kontaktów 360° poprzez zbieranie danych ze strony internetowej, aplikacji mobilnej oraz źródeł offline. Pozyskane dane umożliwiają precyzyjne ukierunkowanie i spersonalizowanie komunikacji.
Zwiększanie wartości w cyklu życia (LTV) klientów. Nahdi rozumie, jak wielki potencjał wzrostu wyników sprzedaży tkwi w zwiększeniu LTV obecnych klientów.
Budowa lojalności wobec marki pośród dotychczasowych użytkowników. Stali użytkownicy mają ogromny udział w wynikach sprzedaży, dlatego niezwykle ważne jest ich utrzymanie.
Rozwiązania
Wyzwanie 1
Nahdi oferuje swoje produkty i usługi w wielu różnorodnych kanałach: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz w sklepach stacjonarnych. Zrozumienie preferencji i zachowań gości wymaga właściwego zarządzania ogromnymi ilościami gromadzonych danych.
w jednym widoku kontaktu, co umożliwia sprawną analizę.
i gromadzi je w wielu miejscach. Dzięki rozwiązaniom oferowanym przez SALESmanago dane są synchronizowane z systemami wewnętrznymi klienta, w czasie rzeczywistym.
i automatyczna komunikacja do zbierania danych zero-party.
Wyzwanie 2
Nahdi ma wiele profili idealnego klienta. Konieczne jest więc odpowiednie dostosowanie sposobu komunikacji i rekomendacji usług/produktów do każdego z nich.
o precyzyjnie określonych celach.
Wyzwanie 3
Produkty i usługi Nahdi są bardzo zróżnicowane. Z uwagi na to, do utrzymania wzrostu, niezbędna jest również odpowiednia segmentacja na tym poziomie.
Wyzwanie 4
Firma ma wielu klientów jednorazowych, poszukuje więc skutecznych sposobów na budowanie lojalności wobec marki.
o produktach i usługach związanych
z jego zainteresowaniami.
Nahdi Feedback
SALESmanago dostarcza rozwiązanie służące wielu celom, wzmacniające naszą obecność zarówno w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych.
Segmentacja, personalizacja, automatyzacja komunikacji, oraz CDP dają nam przewagę niezbędną do przekroczenia oczekiwań gości naszej strony i wypracowania ponadprzeciętnych wyników biznesowych. Prawdziwe doświadczenie omnichannel byłoby bez nich niemożliwe.
To, co uderzyło mnie wyjątkowo, to prostota obsługi, intuicyjny panel administracyjny z mnogością funkcji dostępnych jednocześnie.
Zespoły Nahdi bezproblemowo pracowały z różnymi narzędziami z oferty SALESmanago (Loyalty, BI i Omnichannel) i osiągnęły świetne wyniki. Nawet jeśli napotkaliśmy wyzwania techniczne lub biznesowe, zespół wsparcia SALESmanago zawsze był na miejscu i szybko wyciągał nas z kłopotów.
Podsumowując, w porównaniu do innych wiodących rozwiązań na rynku, SALESmanago wydaje się dostarczać najwyższą wartość a Nahdi wyraża nadzieję na kontynuację naszej owocnej współpracy.
Pawel Dabrowski,
Omnichannel Director
w eCommerce... z głową