800%
wyższa efektywność dzięki automatyzacji kampanii e-maili marketingowych
3600%
większy współczynnik otwarć maili dynamicznych
27%
przyrost kontaktów po współpracy z SALESmanago w ostatnich 12 miesiącach
Zintegrowanie Naszej strony Blaco.it z systemem SALESmanago było najmądrzejszą decyzją w ciągu ostatnich 10 lat. SALESmanago jest niesamowicie łatwe w użyciu, posiada bogatą ofertę funkcjonalności, dokładnie rozpisaną instrukcję użytkowania i co najważniejsze, ciągle się rozwija dodając nowe moduły, będące odpowiedzią na potrzeby rynku. Naszym zdaniem, tym, co tak naprawdę sprawia, że SALESmanago jest wspaniałe to ludzie tworzący tę firmę. Podczas naszej współpracy spotkaliśmy tutaj osoby rzetelne, uprzejme i pracowite. Jedyną wadą SALESmanago jest to, że nie ma wad.
Klient
Blaco s.r.l. jest największym internetowym dystrybutorem profesjonalnych produktów dla kosmetyczek i fryzjerów we Włoszech. Głównym kanałem sprzedaży jest strona internetowa Blaco.it, jednakże nie jest jedynym. Blaco s.r.l. zarządza dwoma stacjonarnymi sklepami i posiada gęstą sieć przedstawicieli handlowych rozproszonych po całych Włoszech. W ciągu ostatnich kilku lat Blaco s.r.l. poszerzyło swoją bogatą ofertę dodatkowo o produkty do higieny osobistej, środki czystości, produkty dla zwierząt domowych oraz wiele artykułów, które można zaliczyć do kategorii "gospodarstwa domowego" (tj. naczynia czy przybory kuchenne). Blaco s.r.l. jest nie tylko marką B2B. Każdy może wejść na stronę Blaco.it, bądź udać się do jednego ze sklepów stacjonarnych i dokonać zakupu dzięki specjalnie przygotowanemu na tę okazję cennikowi dla klientów detalicznych.
Wyzwania
Decydując się na SALESmanago nie spodziewaliśmy się, że będzie to aż tak wyszukane narzędzie do automatyzacji marketingu. Potrzebowaliśmy systemu, który:
usprawni zarządzanie przez nas wysyłką maili promocyjnych,
sprowadzi do 0 liczbę maili wpadającą do SPAMu,
zmniejszy liczbę kontaktów wypisujących się z wysyłki materiałów promocyjnych.
Po pierwszej prezentacji SALESmanago zdaliśmy sobie sprawę, że możemy zarządzać wieloma działaniami marketingowymi za pomocą jednego oprogramowania i dlatego wyeliminowaliśmy wiele bezużytecznych i nieefektywnych programów.
Rozwiązania
W celu stawienia czoła wyzwaniom z jakimi się mierzyliśmy, wprowadziliśmy następujące wdrożenia w systemie:
RMF Automation
Używane w celu segmentacji bazy kontaktów. Teraz w bardziej szczegółowy sposób mogliśmy zbierać informacje o naszych klientach i podzielić ich według następujących segmentów: czas od ostatniego zakupu, częstotliwość zakupu, wpływy pieniężne.
Matryce Segmentacji
Idealnie sprawdzające się przy dodawaniu tagów klientom na podstawie odwiedzin wybranych stron internetowych.
Masowa wysyłka maili
Masowa i regularna, a przede wszystkim spersonalizowana wysyłka newsletterów, dzięki której wskaźniki otwarć i kliknięć pozostają na zadowalającym poziomie.
Mobile Marketing
SALESmanago umożliwił również wysyłkę i tworzenie wiadomości tekstowych SMS. Za pomocą tego modułu mogliśmy dotrzeć do naszych klientów kolejnym z dostępnych kanałów.
Pop-upy, Formularze, Landing page
Za pomocą tych elementów jesteśmy w stanie na bieżąco powiększać naszą bazę kontaktów. Dzięki wykorzystywaniu opcji double opt-in mamy pewność, iż kontakty znajdujące się w naszej bazie faktycznie są zainteresowane otrzymywaniem od nas informacji marketingowych.
Ramki rekomendacji
Ramki pomagają w cross-sellingu i up-sellingu. Dzięki nim możemy pokazać kontaktom produkty, które były ostatnio oglądane, są najczęściej kupowane, bądź produkty, które były kupione przez kontakt. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu AI możemy również pokazać produkty najczęściej kupowane po obejrzeniu innego produktu, najczęściej oglądane razem oraz najczęściej kupowane razem.
Social Proof widget
Ten mały, ale jakże użyteczny widget w bardzo prosty i szybki sposób podniósł nam statystyki sprzedaży. Informuje on o tym ile osób w danym momencie ogląda wybrany produkt.
Personal Shopping Inbox
Jest to nowa funkcjonalność SALESmanago, którą wdrożyliśmy od razu po poznaniu jej potencjału. Umożliwia pokazywanie powiadomień na stronie, ostatnio oglądanych produktów przez kontakt i ulubionych produktów kontaktu. Co czyni tę funkcję wyjątkową, to fakt, że dzięki niej z informacjami możemy docierać również do kontaktów anonimowych, co nie jest możliwe w przypadku wysyłki Web Pushy, które mają podobną funkcję.
Email po wizycie z ostatnio oglądanymi produktami
Dzięki tej opcji jesteśmy w stanie wysyłać do kontaktów maile z produktami, które ostatnio oglądały i dzięki temu zachęcić je do ponownego zainteresowania się nimi.
Poprawna jakość bazy kontaktów
SALESmanago ułatwia pracę na bazie kontaktów, przez co łatwo można analizować dostępne kontakty i zarządzać nimi. Jest to istotne ze względu na to, że poprawnie zachowana higiena bazy przyczynia się do poprawy dostarczalności mailingów.
Rezultaty
14%
wszystkich transakcji pochodzi z Personal Shopping Inbox,
o 260%
większa otwieralność maili wysłanych przez Reguły Automatyzacji,
o 460%
lepsza klikalność maili wysłanych przez Reguły Automatyzacji,
77%
wszystkich kontaktów zgodziło się na mailowe uzyskiwanie treści marketingowych,
59%
wszystkich kontaktów jest kontaktami monitorowanymi.