Semprefarmacia E-book

Poznaj historię sukcesu firmy Nahdi

Przesyłając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych przez Benhauer Sp. z.o.o. operatora SALESmanago. Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, w jaki sposób zobowiązujemy się do ochrony i poszanowania Twojej prywatności, prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności oraz Regulaminem.

Kliknij, aby pobrać: Case Study - Nahdi

Nie trać czasu!

Załóż darmowe konto

Firma Nahdi, uzyskująca 2,3 mld USD przychodów
w handlu detalicznym i eCommerce,
przenosi na nowy poziom doświadczenie konsumenckie
4 milionów klientów z pomocą SALESmanago

Segmentacja, personalizacja, automatyzacja komunikacji oraz CDP dają nam przewagę niezbędną do przekroczenia oczekiwań gości naszej strony i wypracowania ponadprzeciętnych wyników biznesowych.

Pawel Dabrowski, Omnichannel Director, Nahdi

Salesmanago Icon

Firma Nahdi Medical poprawia doświadczenia konsumenckie ponad 4 mln osób,
prowadząc zautomatyzowaną
i hiperspersonalizowaną komunikację omnichannel,
odpowiedzialną za znaczną część ich przychodów, dzięki platformie Customer Data autorstwa SALESmanago.

O firmie

Nahdi Medical Company, z siedzibą w Dżuddzie, jest wiodącą siecią aptek w Arabii Saudyjskiej i na Bliskim Wschodzie. Zarządza i prowadzi ogólnokrajowe sieci około 1200 sklepów w 145 miastach i wsiach w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pozycjonuje to firmę jako jednego z największych i odnoszących najbardziej spektakularne sukcesy sprzedawców detalicznych w regionie. W 2022 r. firma przyciągnęła aż 1,8 miliarda USD od inwestorów detalicznych w swojej pierwszej ofercie publicznej akcji, co pewnie usytuowało ją na pozycji drugiej co do wielkości spółki na giełdzie Arabii Saudyjskiej.

Firma prowadzi sklepy stacjonarne, a także wiele kanałów cyfrowych, w tym witrynę eCommerce i aplikacje mobilne. Nahdi opracowała dla swoich gości program lojalnościowy „Nuhdeek”, cieszący się już 4 milionami uczestników.

Firma postrzega się jako „apteka społecznościowa” i do tej optyki dostosowuje swoje działania. Dlatego Nahdi Medical Company nie tylko służy społeczności poprzez swoje produkty, prowadzi też różne programy edukacyjne dotyczące zagadnień zdrowia oraz kampanie profilaktyczne.

Efekty

165%

większy CR dla emaili automatycznych w porównaniu do kampanii masowych

55%

OR dla emaili automatycznych retargetujących klientów na podstawie ich ostatnich zainteresowań

183%

wyższy OR dla emaili dynamicznych w porównaniu do kampanii masowych

177%

wyższy CTR dla emaili dynamicznych w porównaniu do kampanii masowych

Wyzwania

Salesmanago Icon

Nahdi oferuje swoje produkty i usługi w wielu różnorodnych kanałach: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz w sklepach stacjonarnych. Zrozumienie preferencji i zachowań gości wymaga właściwego zarządzania ogromnymi ilościami gromadzonych danych.

Nahdi ma wiele profili idealnego klienta. Konieczne jest więc odpowiednie dostosowanie sposobu komunikacji i rekomendacji usług/produktów do każdego z nich.

Produkty i usługi Nahdi są bardzo zróżnicowane. Z uwagi na to, do utrzymania wzrostu, niezbędna jest również odpowiednia segmentacja na tym poziomie.

Firma ma wielu klientów jednorazowych, poszukuje więc skutecznych sposobów na budowanie lojalności wobec marki.

Cele

Optymalizacja wdrożonych scenariuszy zautomatyzowanych. Do tej pory firma Nahdi zautomatyzowała wiele scenariuszy marketingowych. Dla dalszej poprawy ich efektywności, konieczne jest ciągłe mierzenie wyników, wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian tam, gdzie jest to potrzebne.

Automatyzacja nowych procesów marketingowych. Nahdi osiąga najlepsze wyniki używając zautomatyzowanych scenariuszy. Umożliwia to kontakt z właściwymi użytkownikami, przy użyciu dobranych treści, we właściwym czasie i właściwym kanałem.

Dotarcie do użytkowników wieloma kanałami i budowa synergii (omnichannel). Bardzo ważne jest, aby skutecznie komunikować się z użytkownikami w wielu punktach kontaktu.

Budowa profili kontaktów 360° poprzez zbieranie danych ze strony internetowej, aplikacji mobilnej oraz źródeł offline. Pozyskane dane umożliwiają precyzyjne ukierunkowanie i spersonalizowanie komunikacji.

Zwiększanie wartości w cyklu życia (LTV) klientów. Nahdi rozumie, jak wielki potencjał wzrostu wyników sprzedaży tkwi w zwiększeniu LTV obecnych klientów.

Budowa lojalności wobec marki pośród dotychczasowych użytkowników. Stali użytkownicy mają ogromny udział w wynikach sprzedaży, dlatego niezwykle ważne jest ich utrzymanie.

Rozwiązania

Wyzwanie 1

Nahdi oferuje swoje produkty i usługi w wielu różnorodnych kanałach: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej oraz w sklepach stacjonarnych. Zrozumienie preferencji i zachowań gości wymaga właściwego zarządzania ogromnymi ilościami gromadzonych danych.

Dane z różnych lokalizacji są agregowane w SALESmanago
w jednym widoku kontaktu, co umożliwia sprawną analizę.
Nahdi zbiera dane z wielu lokalizacji
i gromadzi je w wielu miejscach. Dzięki rozwiązaniom oferowanym przez SALESmanago dane są synchronizowane z systemami wewnętrznymi klienta, w czasie rzeczywistym.
Aby wzbogacić profile kontaktów, Nahdi wykorzystuje takie moduły jak Centrum Preferencji Klienta, ankiety NPS, formularze progresywne,
i automatyczna komunikacja do zbierania danych zero-party.

Wyzwanie 2

Nahdi ma wiele profili idealnego klienta. Konieczne jest więc odpowiednie dostosowanie sposobu komunikacji i rekomendacji usług/produktów do każdego z nich.

Klienci są automatycznie segmentowani według różnorodnych kategorii: preferowany kanał komunikacji/częstotliwość; zainteresowania; problemy zdrowotne; aktywność online i offline; itd.
Dzięki skrupulatnej segmentacji Nahdi uruchomiła zautomatyzowane kampanie masowe i komunikację
o precyzyjnie określonych celach.
Mając do dyspozycji wiele kanałów dostępnych dzięki SALESmanago, Nahdi realizuje kampanie dopasowując zdolność omnichannel do preferencji i atrybutów użytkownika.
Nahdi zachęca internautów, którzy nic nie kupili podczas wizyty w sklepie internetowym, do odwiedzenia najbliższego sklepu stacjonarnego.
Klienci, którzy preferują zakupy online, otrzymują oferty darmowej dostawy swoich zamówień.

Wyzwanie 3

Produkty i usługi Nahdi są bardzo zróżnicowane. Z uwagi na to, do utrzymania wzrostu, niezbędna jest również odpowiednia segmentacja na tym poziomie.

Klienci są również podzieleni na segmenty na podstawie atrybutów zakupionych i oglądanych produktów.
Gdy Nahdi jest już w stanie zidentyfikować aktualne potrzeby, wykorzystuje kampanie remarketingowe, retargetując klientów z produktami, którymi wyrazili zainteresowanie, ale nie dokonali zakupu.
Kampanie automatyczne są uzupełniane o rekomendacje produktowe, wspierane przez AI, na podstawie analizy koszyków zakupowych innych klientów.
Kiedy klienci dokonują zakupu, stają się celem kampanii cross-sellingowych, mających na celu znalezienie i podpowiedzenie produktów komplementarnych.
Nahdi wykorzystuje rozwiązania do automatycznego polecania produktów PRIME, które chcą promować.

Wyzwanie 4

Firma ma wielu klientów jednorazowych, poszukuje więc skutecznych sposobów na budowanie lojalności wobec marki.

Zautomatyzowane scenariusze, mające na celu zachęcenie do różnorodnych działań w ramach programu lojalnościowego.
Nahdi ociepla swój wizerunek wśród użytkowników, oferując im specjalne prezenty i promocje na urodziny.
Po wystąpieniu konkretnej aktywności ze strony użytkownika, firma automatycznie wysyła serię edukacyjnych e-maili, informujących
o produktach i usługach związanych
z jego zainteresowaniami.
Po odwiedzeniu strony, Nahdi zachęca swoich klientów do lektury ciekawych artykułów na blogu. Opisują tam sposoby radzenia sobie z różnymi problemami zdrowotnymi oraz doradzają, jak prowadzić zdrowy tryb życia.
Nahdi - pict 1
Nahdi - pict 2
logo sm
Kontakt:
info@salesmanago.com
+48 531 756 629
Amsterdam | New York | Krakow | Berlin | London
Customer Engagement Platform
Maksymalizuj przychody
w eCommerce... z głową
SALESmanago to Customer Engagement Platform dla ambitnych zespołów marketingowych eCommerce, które chcą być efektywnymi i zaufanymi partnerami CEO w zwiększaniu przychodów. Z naszych opartych na AI rozwiązań korzysta już ponad 2000 firm średniej wielkości w 50 krajach, a także wiele znanych światowych marek, takich jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria’s Secret.
300 pracowników wspiera ponad 3000 średnich i dużych firm na całym świecie