Broń.pl poprzez działania marketing automation zwiększa efektywność pozyskiwania nowych kontaktów ze strony www, buduje lojalność klientów dzięki personalizowanym treściom video oraz zwiększa współczynnik konwersji email marketingu dzięki dynamicznym wiadomościom email i segmentacji kontaktów.
Broń.pl to czołowy sklep internetowy oferujący artykuły strzeleckie i obronne bez zezwoleń. W jego ofercie znajduje się także sprzęt do uprawiania survivalu, air soft, myślistwa i detektywistyczny. Firma KOLTER, właściciel sklepu broń.pl, funkcjonuje na rynku od 1991 roku.
Wyzwania działań marketing automation
Oferta sklepu broń.pl kierowana jest do precyzyjnie określonej grupy klientów, a specyfika oferowanych produktów nakłada na marketing dodatkowe wymagania dotyczące przygotowania klientów do zakupu:
-
Wydłużony proces sprzedażowy wspierany poprzez dziaania marketing automation – decyzję o zakupie poprzedzają: weryfikacja konieczności posiadania pozwolenia, konsultacje z rodziną, namysł nad możliwością użycia produktu.
-
Ograniczona grupa docelowa – co pociąga za sobą wysoki priorytet dla pozyskania danych od użytkownika w celu dalszego przygotowania go do zakupu oraz dla utrzymania zainteresowania aktualnych klientów.
-
Efektywny cross-selling – duża część oferty posiada dodatkowe akcesoria, które mogą stanowić znaczącą część wartości koszyka.
Efekty wprowadzonych działań marketing automation
-
wzrost liczby nowych kontaktów pozyskanych ze strony www,
-
wzrost współczynnika otwarć mailingów dzięki dopasowaniu czasu wysyłki do preferencji indywidualnego odbiorcy,
-
wzrost współczynnika kliknięć mailingów dzięki personalizacji treści wiadomości,
-
wzrost lojalności i ilości kolejnych zakupów Klientów dzięki personalizacji i dostarczaniu informacji odpowiadających na bieżące potrzeby Klienta,
-
spadek współczynnika rezygnacji z subskrypcji,
-
wzrost konwersji na wiadomościach dynamicznych.
Możliwości rozwoju strategii marketing automation
-
Wdrożenie SALESmanago Marketing Automation Copernicus – Machine Learning – AI ,czyli technologii uczącej się zachowania każdego pojedynczego klienta i rekomendującej spersonalizowane produkty, które w ocenie algorytmów klient zakupi z najwyższym prawdopodobieństwem.
-
Wdrożenie dynamicznych popupów – z ofertą cross-sellingową w trakcie trwania zakupów w celu zwiększenia średniej wartości koszyka.
-
Ciągła optymalizacja wdrożonych procesów za pomocą testów A/B.
„Z systemu SALESmanago Marketing Automation korzystamy od samego początku funkcjonowania i z wielką
radością obserwujemy jego rozwój i wdrażamy nowe moduły. System daje niesamowite możliwości, których
wykorzystanie uzależnione jest jedynie od pomysłów marketerów i osób na nim pracujących. Kompleksowo
obsługuje wysyłki
mailowe od prostych newsletterów, przez reguły automatyzacji, na mailach
dynamicznych, które dają kilkusetprocentowe wzrosty kończąc. Do tego można to bez problemu połączyć z
wieloma dostawcami wysyłającymi wiadomości
sms. Zadowoleni jesteśmy z bardzo efektywnie działającego centrum pobierania oraz możliwości łatwego
ustawiania formularzy kontaktowych, których wraz z rozwojem stron przybywa w różnych miejscach. Kolejną
funkcjonalnością, która daje bardzo dobre wyniki, jest możliwość ustawiania komunikatów typu pop-up w
dowolnych miejscach. Ostatnim elementem, które wyróżnia SALESmanago Marketing Automation od konkurentów jest
na pewno wsparcie i obsługa klienta – rzadko spotykane na tak wysokim i profesjonalnym poziomie. Polecam”.
Konrad Frątczak, E-commerce manager