Dostarczalność w SALESmanago

 

Za pośrednictwem platformy SALESmanago wysyłanych jest setki milionów wiadomości email miesięcznie – od maili urodzinowych poprzez wiadomości ratujące porzucone koszyki.

Najczęściej wymienianymi przez naszych klientów miernikami sukcesu kampanii email jest współczynnik otwieralności i klikalności. Jaką rolę zatem odgrywa dostarczalność i dlaczego jest tak ważna?

Dostarczalność

Na dostarczalność składa się szereg czynników uczestniczących w logistyce wysyłki elektronicznej od momentu opuszczenia przez nią serwera nadawcy, a kończąc na znalezieniu się w skrzynce odbiorcy w widocznym miejscu.

Dostarczalność można rozpatrywać w dwóch ujęciach:

  • technicznym – porównującym ilość wiadomości, które wyszły z serwera do ilości wiadomości, które dotarły do skrzynek adresatów i nie wróciły jako “zwrotki”
  • praktycznym – rozszerzającym ujęcie techniczne o problemy związane z zagadnieniem SPAMu

Lata analizy danych i dostarczania wiadomości tworzonych i wysyłanych przez tysiące firm z rozmaitych branż pozwoliły nam na opracowanie zestawy technik i działań, które utrzymują dostarczalność maili naszych klientów na najwyższym poziomie. Powyższe działania obejmują trzy poziomy:

  • zewnętrzny – współpraca, którą podejmujemy w celu jeszcze lepszej obsługi wysyłek z naszych serwerów
  • wewnętrzny systemowy – techniczny aspekt w obrębie platformy SALESmanago
  • wewnętrzny ludzki, czyli support techniczny, czuwający nad procesem tworzenia i wysyłki maili

Uwierzytelnianie

Dla zagwarantowania naszym klientom bezpieczeństwa wysyłanych wiadomości i uwierzytelnianie kont wysyłkowych, automatycznie wprowadzamy SPF (Sender Policy Framework, czyli projekt wprowadzający zabezpieczenia serwerów SMTP przed przyjmowaniem poczty z niedozwolonych źródeł), oraz DKIM (wiadomość podpisana tym kluczem jest traktowana przez serwer odbiorcy jako pochodząca z zaufanego źródła).

Adresy IP i domeny

SALESmanago dysponuje różnymi IP, pogrupowanymi na klasy o różnej reputacji, dopasowywane każdorazowo do aktualnych potrzeb klienta, branży i typu planowanej wysyłki. Przed rozpoczęciem realizowania finalnych wysyłek z nowych adresów IP, testujemy je, by mieć pewność, że są “rozgrzane”, czyli że miały stały ruch w swojej historii, i są IP z określoną reputacją.

Ponadto korzystamy z wielu domen, w związku z czym jesteśmy w stanie dobierać je w zależności od potrzeb danej kampanii.

Monitoring Blacklist, Feedback Loop i respektowanie woli odbiorców

SALESmanago na bieżąco monitoruje i utrzymuje stały kontakt z Blacklistami, co pozwala reagować w przypadku znalezienia się na którejś z nich, oraz zbierać informację zwrotną dlaczego do tego doszło. Jest to komplet informacji pozwalający stale ograniczać ryzyko powrotu na nią. Blacklisty monitorujemy używając zarówno wewnętrznie wytworzonych narzędzi jak i ogólnodostępnych, komercyjnych rozwiązań.

Dodatkowo korzystamy z Feedback Loops od takich firm jak Yahoo, Hotmail, wp.pl, AOL, Zoho, Terra, Comcast, Rackspace, Mail.ru, IBM, Bluetie, Fastmail, i innych.

Zgodnie z prawem każda wiadomość opatrzona jest klauzulą opt-out. W momencie kiedy dana osoba chce się wypisać z otrzymywania mailingu również respektujemy to i odpowiednio oznaczamy taki kontakt w bazie uniemożliwiając mu otrzymywanie treści od tego konkretnego nadawcy.

Czynnik ludzki

Oprócz stosowania zaawansowanych algorytmów, zatrudniamy również zespół doświadczonych opiekunów klienta, którzy weryfikują wysyłane wiadomości i decydują o tym, czy zostaną one wysłane, czy nie. Ponadto, są oni świetnie zorientowani w temacie utrzymywania higieny bazy danych, eliminowania nieaktywnych i błędnych kontaktów, oraz uzupełniania o nowe rekordy. Chętnie dzielą się tą wiedzą i edukują swoich klientów.

Dialog ponad podziałami

SALESmanago jest członkiem międzynarodowej organizacji M3AAWG. The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group to organizacja zrzeszająca firmy wspólnie działające na rzecz ograniczenia spamu i niechcianego oprogramowania.

Jest to największa tego typu organizacja, zrzeszająca ponad 200 członków na całym świecie. Firmy te wymieniają się informacjami i współdziałają w celu zapobiegania nadużyć online.