Rainbow Tours poprzez marketing automation zwiększa ilość leadów pozyskiwanych ze strony internetowej o 45% dzięki spersonalizowanym formularzom kontaktowym dla anonimowych użytkowników oraz zwiększa konwersję email marketinguo 400%.
Rainbow Tours to wiodący tour operator w Europie Środkowej, którego stronę internetową odwiedza 1 mln użytkowników miesięcznie. Firma stosowała dotychczas działania marketingowe takie jak masowe newslettery, displayowe kampanie retargetingowe czy tradycyjne statyczne formularze kontaktowe, ale potrzebowała nowych narzędzi, by odpowiedzieć na zmianę w zachowaniu klientów.
Wyzwania dla działań marketing automation
Jednym z głównych wyzwań było wykorzystanie w pełni potencjału sprzedaży online i obniżenie wysokich kosztów sprzedaży przez tradycyjną sieć agentów.
Aby to osiągnąć, należało uwzględnić następujące zjawiska:
-
Globalna zmiana zachowań i zwyczajów użytkowników: research online staje się kluczowym elementem procesu zakupowego, a tradycyjne kampanie reklamowe wiążą się z masowym wyciekiem leadów,
-
Niezadowalająca ilość leadów generowanych przez stronę internetową Rainbow Tours przy wysokiej odwiedzalności witryny,
-
Spadek skuteczności działań marketingu email, stosowanych przez Rainbow Tours,
-
Duża ilość anonimowych użytkowników, przeglądających treści, ale niepodających danych kontaktowych,
-
Potrzeba zwiększenia retencji i zakupów lojalnych klientów.
Wdrożone rozwiązania marketing automation
W Rainbow Tours wdrożono platformę SALESmanago Marketing Automation i skoncentrowano się na zmianie sposobu, w jaki konwertowano użytkowników odwiedzających stronę oraz zastosowano nowatorski model email-retargetingu. Wykorzystano następujące rozwiązania SALESmanago Marketing Automation:
-
Analiza Digital Body Language – identyfikacja użytkowników oraz zaawansowana analityka ich zachowania, oparta m.in. na źródłach wizyt, przeglądanych treściach, pobranych materiałach czy słowach kluczowych. Taka praktyka pozwala precyzyjnie ustalić, czego poszukuje dana osoba.
-
Dynamiczne maile 1-to-1 – inteligentny email retargeting, wiadomości 1-to-1 dopasowane do zainteresowań użytkownika, jego zachowania na stronie i historii poprzednich transakcji. Wiadomości wysyłane są do użytkowników, których wizyty nie zakończyły się konwersją.
-
Rozwiązania Anonymous Marketing Automation – trzy opcje wdrożone w dwóch procesach:
-
1. Wyświetlanie spersonalizowanych formularzy kontaktowych do anonimowych użytkowników – formularze kontaktowe wyświetlane do anonimowych użytkowników po tym, jak osiągnęli określony scoring i kiedy potencjalny klient został właściwie sprofilowany. Spersonalizowany formularz zawierał zdjęcie pożądanej destynacji i wypełnione pola z celem wycieczki – użytkownik musiał tylko wpisać swoje dane kontaktowe.
Efekty wdrożenia marketing automation
Skuteczność zastosowanych rozwiązań można było zaobserwować we wzroście udziału sprzedaży online i migracji klientów od agentów na stronę www. Z perspektywy marketingowej odnotowano:
-
wzrost OR i CTR kampanii email o 300% (w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami masowymi)
-
wzrost konwersji na dynamicznych mailach 1-to-1 o 400% (w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami masowymi),
-
wzrost leadów pozyskiwanych przez stronę www, przekazywanych bezpośrednio do call centre, o 45%,
-
100% wzrostu konwersji technik retargetingu opartych na dynamicznych emailach 1-to-1 (26% konwersji kalkulatora wycieczek, z porównaniu do 16% konwersji kalkulatora z wykorzystaniem Google Remarketingu),
Możliwości rozwoju strategii marketing automation
-
Ciągła optymalizacja automatycznych maili dynamicznych 1-to-1,
-
Synergia między salonami stacjonarnymi a stroną internetową dzięki wykorzystaniu dedykowanej,
-
aplikacji (z pogłębioną analityką oraz automatyzacją mobile) i beaconów,
-
Wdrożenie SALESmanago Marketing Automation Copernicus – Machine Learning – AI, rekomendującego spersonalizowane produkty, którymi w ocenie algorytmów będzie zainteresowany klient.
-
Wdrożenie zaawansowanych strategii Next Best Offer.
„System SALESmanago Marketing Automation to oszczędność czasu i etatów w firmie dzięki automatyzacji
wysyłek. Personalizacja i kontekstowe dopasowanie ofert daje klientowi wrażenie, że oferta jest wybrana
specjalnie dla niego przez specjalistę ds. turystyki.”
Michal Jaworski, Dyrektor ds. eCommerce w Rainbow Tours