SuperMemo World poprzez działania marketing automation zwiększa współczynnik kliknięć o 6000%, a konwersje o 135% dzięki stosowaniu segmentacji behawioralnej oraz dzięki wysyłce personalizowanych mailingów dynamicznych dopasowanych do zainteresowań klientów.
SuperMemo World dostarcza wygodne i efektywne rozwiązania wspomagające samodzielną naukę, które oparte są na unikalnej metodzie optymalizacji powtórek SuperMemo. Firma dotrzymuje kroku coraz szybciej rozwijającym się technologiom i udostępnia swoje kursy językowe na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS oraz w serwisie online SuperMemo.com. Działa od 25 lat i jest aktywna na wszystkich ważniejszych targach książek, językowych i nowych technologii: London Book Fair, Frankfurter Buchmesse, BETT, Online Educa. Oferta gotowych kursów językowych SuperMemo jest dostępna na stronie www.SuperMemo.pl, której dotyczy poniższy case study.
Wyzwania dla działań marketing automation
SuperMemo World dzięki marketing automation chciało zwiększyć efektywność pozyskiwania nowych klientów oraz kierować treści precyzyjnie dopasowane do zainteresowań odbiorców.
Wyznaczono następujące cele marketing automation
-
duży ruch na stronie przy niezadowalających współczynnikach konwersji,
-
różnorodność dostępnych produktów – potrzeba dopasowania treści do różnych zainteresowań szerokiego grona odbiorców,
-
konieczność segmentacji kontaktów ze względu na zainteresowanie produktami.
Wdrożone rozwiązania marketing automation
-
Mail dynamiczny po wizycie – po wizycie na stronie, kontakt dostaje e-maila z ofertą dokładnie tych produktów, które przeglądał oraz dodatkowo produktów, które są powiązane tematycznie – należą do tej samej kategorii, języka, poziomu trudności i mają podobną cenę.
-
Segmentacja behawioralna klientów – automatyczna segmentacja kontaktów pod względem oglądanych zakładek z kategoriami i ofertami kursów – uwzględnienie rodzaju, poziomu trudności i czasu trwania kursu – co umożliwia kierowanie treści dopasowanych do zainteresowań.
-
Wysyłka ankiet i testów – wysyłane są ankiety i testy, dzięki którym kontakt może sprawdzić jaka metoda uczenia się jest dla niego najefektywniejsza.
-
Cykliczne newslettery – klienci, którzy zapisali się na newsletter, otrzymują ofertę z nowościami oraz z produktami z poprzedniego miesiąca.
-
Mailingi sprzedażowe – maile z informacjami sprzedażowymi i promocyjnymi skłaniają do skorzystania z konkretnej oferty – e-learningu lub zdalnych lektorów.
Możliwości rozwoju strategii marketing automation
-
Integracja z Facebookiem (Custom Audiences) – pozyskiwanie kontaktów w mediach społecznościowych oraz integracja z FastTony.
-
APPmanago dla aplikacji mobilnej – monitorowanie aktywności klientów w aplikacji mobilnej w celu budowy pełnego profilu aktywności klienta. W łątwy sposób można ją zintegrować z SALESmanago Marketing Automation i prowadzić działania marketing automation w omnichannel.
-
Wdrożenie kampanii Lead Nurturing – cyklu wiadomości edukacyjnych z poradami odnośnie sposobów uczenia się dla nowych kontaktów.
-
Uruchomienie automatycznie wysyłanych maili urodzinowych, pomoże budować dobre relacje z klientami.
“Współpraca z SALESmanago Marketing Automation od początku układała się bardzo pomyślnie. Wdrożenie udało
się przeprowadzić w ciągu kilku dni, a konsultanci pomogli nam w segmentacji bazy danych i uruchomieniu reguł
automatycznych. Ogromnym postępem było wykorzystanie maili
dynamicznych. Ich efektywność można zaobserwować już w pierwszych dniach po uruchomieniu reguł i
przygotowaniu wiadomości. Z całą pewnością warto poświęcić trochę czasu i wdrożyć tego typu wiadomości już na
samym początku.”
Krzysztof Kubiak, Specjalista ds. emarketingu