Vox Case Study

Firma Meble VOX dzięki SALESmanago Marketing Automation efektywnie łączy sprzedaż online z offline. Dzięki wysyłce dynamicznych wiadomości email 1-to-1 zwiększają współczynnik konwersji o 100%, a dzięki automatycznej wiadomości ze stworzonym online projektem wnętrza ponad 22% użytkowników powraca na konsultacje do salonów stacjonarnych.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Vox

Meble VOX to producent mebli oraz artykułów dekoracyjnych, który zdobył uznanie dzięki oryginalnym rozwiązaniom do aranżacji wnętrz. Firma posiada ponad 100 salonów w Polsce oraz ponad 40 salonów poza granicami naszego kraju. Meble eksportowane są do wielu krajów Europy i Stanów Zjednoczonych. Zakupów można dokonać również w sklepie internetowym www.meble.vox.pl.

Wyzwania

Firma poszukiwała rozwiązania marketing automation, które pozwoli efektywnie domykać proces sprzedaży przez zachęcenie do wizyt w salonach oraz wykorzystanie kanału online w podnoszeniu jakości konsultacji w sklepach stacjonarnych.

Wyznaczono następujące cele:

  • Zwiększenie retencji klientów salonów stacjonarnych i utrzymanie zainteresowania ofertą po wizycie,
  • Zachęcenie klientów sklepu online do uczestnictwa w osobistych konsultacjach w salonach stacjonarnych,
  • Dostarczenie konsultantom w salonach Meble VOX kluczowych informacji o zainteresowaniach klientów,
  • Zwiększenie skuteczności kampanii email marketingowych.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Meble VOX wdrożyły SALESmanago Marekting Automation w celu zintegrowania systemu z aplikacją VOXBOX, służącą do projektowania wnętrz. Połączenie obu systemów miało na celu zachęcenie użytkowników do wizyt w salonach stacjonarnych i dokonywania transakcji m. in. dzięki maksymalnej personalizacji treści wiadomości wysyłanych po wizycie w sklepie online i zachęcenie do wizyt w sklepach stacjonarnych.

Wdrożono następujące rozwiązania marketing automation:

  • Segmentacja bazy kontaktów – pozwoliła na precyzyjne przyporządkowanie kontaktów do odpowiednich salonów stacjonarnych w miejscu zamieszkania.
  • Dynamiczne wiadomości one-to-one – użytkownicy odwiedzający sklep online, ale niedokonujący zakupów, otrzymują wiadomość z dynamicznie dopasowaną ofertą produktów dodanych do koszyka oraz propozycją produktów komplementarnych.
  • Budowa procesu sprzedażowego kierującego użytkowników strony WWW do zakupów offline – dzięki integracji aplikacji VOXBOX z systemem SALESmanago każdy użytkownik po zaprojektowaniu wnętrza w aplikacji dostaje drogą mailową wiadomość zawierającą stworzony projekt z możliwością wykonania zdjęcia projektu i zachętą do konsultacji w salonie stacjonarnym.
  • Wysyłka projektów stworzonych przez klientów do salonów stacjonarnych – salony otrzymują gotowe projekty stworzone przez użytkowników, aby podczas wizyty danej osoby w salonie konsultanci mogli wygodnie pracować z klientami na przygotowanej konfiguracji wnętrza.

Efekty działań marketing automation

Meble VOX skutecznie zachęciły klientów do zakupów dzięki wysyłce spersonalizowanych wiadomości z aplikacji VOXBOX zarówno do klienta, jak i do salonu, oraz dzięki dynamicznym wiadomościom 1-to-1. Wyniki uzyskane przez sklep są dowodem na efektywne zarządzanie zarówno kanałem offline jak i online:

  • 20% ogółu klientów wprowadzonych do bazy pozyskanych zostało dzięki integracji projektu VOXBOX z SALESmanago.
  • Dla dynamicznych wiadomości wysyłanych do klienta po wizycie w sklepie on-line OR wzrósł o 400%.
  • CTR o 1200% w stosunku do standardowych kampanii email.
  • 100% wzrost współczynnika konwersji dla wiadomości dynamicznych wysyłanych po wizycie klienta na stronie.
  • Współczynnik konwersji dla osób objętych procesem sprzedażowym programu VOXBOX na poziomie 22,5%.

Możliwości rozwoju strategii marketing automation

  • Integracja z Facebookiem (Custom Audiences) – targetowanie reklam na Facebook z podziałem na segmentację behawioralną i dopasowanie reklam do grup zainteresowanych danym produktem lub segmentację transakcyjną, czyli kierowanie reklam do grup, które wykazują określone tendencje zakupowe.
  • Personalizowane SMSy – przypominające o możliwości konsultacji w salonie lub zbliżającym się terminie umówionej wizyty.
  • Banery dynamiczne – umieszczone na stronie i generowane w oparciu o konkretne zachowania kontaktów, bądź zachowania niepożądane jak np. porzucenie koszyka zakupowego lub porzucenie procesu tworzenia projektu.

„Współpraca Vox z SALESmanago Marketing Automation polega na wdrażaniu projektów, których celem jest zarówno inicjowanie, jak i domykanie sprzedaży. Użycie dynamicznych wiadomości w salonach VOX ułatwia i standaryzuje kontakt z klientem. Pozwala też monitorować ruchy klienta na stronie www i przedstawiać twarde dane właścicielom salonów dotyczące efektu ROPO.”
Maciej Syroczyński, E-marketing & E-commerce Manager Meble VOX