Klienci – można ich kochać lub nienawidzić, ale przeżyć się bez nich nie da. Każdy biznes, czy to w sieci, czy stacjonarny, czy jakikolwiek inny nie przetrwa długo na rynku bez tych, którzy będą płacić za oferowane produkty i usługi. Tylko skąd ich wziąć?
Sam Walton powiedział kiedyś:
There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else.
W wolnym tłumaczeniu wygląda to mniej więcej: Masz tylko jednego szefa i jest nim Twój klient. Ma on moc zwolnić wszystkich – od prezesa po szeregowego robotnika. Wystarczy, że zacznie płacić komuś innemu.
Jako przedsiębiorcy wkładamy wiele wysiłku w zdobycie nowych, wysokojakościowych kontaktów. Każdy lead w bazie jest ziarnem, z którego może w przyszłości wyrosnąć lojalny klient, który jest wart więcej niż może Ci się wydawać. Cytując Jima Rohna:
„One customer, well taken care of, could be more valuable than $10,000 worth of advertising.”
(Dobrze poprowadzony klient jest wart więcej niż kampania reklamowa za 10 000$)
Warto zatem przygotować kilka strategii pozyskiwania nowych kontaktów i wykorzystać przy tym wszelkie dostępne kanały komunikacyjne. Z pomocną ręką wychodzą progamy klasy marekting automation, które w swojej ofercie posiadają rozbudowanie narzędzia do pozyskiwania leadów np. moduł Led Generation, jaki oferuje SALESmanago Marketing Automation.
Korzystając z ogromnego doświadczenia naszego i naszych klientów postanowiliśmy stworzyć swego rodzaju podręcznik, w którym omawiamy sposoby pozyskiwania nowych kontaktów w najpopularniejszych kanałach:
-
na stronie www
-
w kanale mobilnym
-
w social media
-
offline
Skupiliśmy się na stronie praktycznej. Opisaliśmy jak wdrażać daną metodę, gdzie można i trzeba wykorzystać marketing automation, jakich narzędzi trzeba używać, i jakie są mocne i słabe strony każdego z podanych sposobów.
Mamy nadzieję, że korzystanie z niego sprawi wam co najmniej tyle samo frajdy co nam tworzenie! Zapraszamy do lektury!